1 Aralık 2013 Pazar

Yaş 65 yolun yarısı eder kitabına takdimimdir.

Şair Yazar Ali Kayıkçı 30’un üzerinde kitaba imza atmış bir isim. Kendileri Samsun Yazarlar Derneğimizin de (SAY-DER) Kurucu Yönetim Kurulu üyelerimizden. Kitabında SAY-DER yayınları arasında çıkıyor olması ayrıcı gururumuzudur. Onun için kitaplar hayatının önemli parçası. O parça olmadan bütüne ulaşmak görünmüyor gibi. Son olarak yayınladığı kitabına “Yaş 65 yolun yarısı eder” ismini vermişti.  Benden de kitabı için takdim yazısı istemişti.  Severek sevinerek yazdım. Çünkü bu isim birazda işimize geliyordu. Bir bakıma rahatlatıyordu insanı.

Oh ne güzel yaş 65 ve hala yolun yarısındayız diyecektik. Yorgunlukta çay kahve ikramı gibi gelmişti.
Kitap yayınlandı. Hayatımda tanıdığım gayretli dürüst insanların arasında yer alan ve bundan dolayı da tanımakla müşerref olduğum Kayıkçı bu ilk kitabın dağıtımının hemen ardından genişletilmiş ikinci baskıyı gerçekleştirdi. Tabi bunun içinde bir takdim yazısı yazmıştın. Yani varan 2 idi. Birkaç gün önce arayıp kitabımın üçüncü baskısı için yazı yazabilir misin? Deyince bir öncekilerde olduğu gibi yine sevindim.  Demek 1–2 derken 3. baskıya gelmişti. Daha önemlisi her baskıda kitabın sayfaları artıyordu. Kitap daha bir beslenerek çıkıyordu. Tebrik ettim.

Mesela ben bu kitabı kime takdim ettimse adeta bir plaket almışçasına seviniyor. Öncelikle kitabın ismi dikkat çekiyor ve yüzünde bir rahatlama hissediliyor. Hayat dediğimiz, ömür dediğimiz şey ne de güzelmiş meğer. Zaman su gibi akıp gidiyor. Bazen bu güzelliğin farkına varamıyoruz. Bazen de su gibi akıp giden zamanın ardından keşke diyoruz. Kim bilir belki de bu hislerimizin de birikmesinden olacak böyle güzel isim taşıyan kitapları görünce rahat bir nefes alıp oh be daha vaktimiz varmış demek diyoruz.

Görüyorsunuz ya kitabın kapağından başladım daha sayfalarına gelemedim. Bu gidişle kapakta takılıp kalacağım anlaşılan. Nasılsa takdim ya da sunum yazısının amacı da bu. İsterseniz sn. yazara daha nice yıllara, güzel eserlere dileklerimizi dileyerek, sizleri bu güzel kitabın sayfalarıyla baş başa bırakalım. Daha güzel olmaz mı?

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder