31 Aralık 2013 Salı

İlkadım Belediyesi Ve Askıda Ekmek

Karnı aç olanları da ancak kalbi tok olanlar anlar.
Mevlana’nın güzel bir sözünü hatırlıyorum.
Der ki; “Aynı dili konuşanlardan ziyade aynı duyguları paylaşanlar birbirlerini daha iyi anlayabilirler”
Katılmamak mümkün değil.
İhtiyacı olan vatandaşlarımız için bugüne kadar ülkemizin değişik yerlerinde askıda ekmek bağış kampanyaları düzenlendiğini biliyoruz.
Bu sistem yani Askıda Ekmek uygulaması daha çok Osmanlı’da yaygındı.
Ecdadımız askıda ekmekte olduğu gibi diğer hususlarda da mükemmel bir yardımlaşma sistemi kurmuştu.
Sağ elin verdiğini sol el bilmemeliydi.
Hatırıma gelmişken hemen söyleyeyim.
Buna ışık tutan güzel bir söz var;” Vereceğiniz hediyeden daha önemlisi onu veriş şeklinizdir” der.
Elbette bunun bir edebi adabı daha doğrusu nezaketi olmalı.
İşte İlkadım Belediyesi tarafından başlatılan Askıda Ekmekte ve bağış kampanyasında bu konudaki hassasiyet gözetleniyor.
Yardım ettiği kimseler ekmeklerini marka sistemiyle alıyorlar.
Mahcup duruma düşmüyorlar.
İsteyenler Askıda Ekmek için bağışta bulunabiliyorlar.
Son olarak ta bağışta SMS sisteminin uygulanması hem kolaylık hem de anında yardımlaşmayı beraberinde getirdi.
Turkcell ve Vodafon hattına sahip olanlar 9086’ya Avea’ya sahip olanlar da 8055’e Ekmek yazarak mesaj gönderebiliyorlar.
Bir mesaj 5 Tl olup karşılığında 14 Ekmek gönderilmektedir.
Günün her saatinde isteyen herkes bu uygulama ile anlamlı bir paylaşımda bulunabiliyor.
Samsun/İlkadım İlçesi sahip olduğu 320 bine yaklaşan nüfusuyla büyük bir yerleşim birimi.
Günde binlerce insan askıda ekmekten yararlanıyor.
Son yıllarda İlkadım’da
ne çöpten ekmek toplayana
ne de çöpe ekmek atana rastlanmıyor.
Biliyorsunuz yoksul insanlar varlıklı insanlara emanettir.
Varlıklı olanlarında bu emanetin farkında olduğunu sanıyorum.
Unutmamak gerekir ki hayvanlar için bile hastane kurup bakımını üstlenen bir ecdadın nesilleriyiz.
Yardımlaşma ve merhamet noktasında zirveye çıkmış Vakıf Medeniyetine sahip bir milletin çocukları olarak üzerimize düşen görevi yapmayı bir insanlık vazifesi olarak görmelidir.
Son olarak SMS’le ekmek bağışına katılan Medicana Hastane yönetimine teşekkür etmek istiyorum.
Diliyorum ki bu yardımlaşma duygumuz hızlı bir şekilde yaygınlaşır.
Daha önce de birçok Sivil Toplum Kuruluşumuz bağışa katılmıştı.
Elbette hepsi ayrı ayrı teşekküre layıklar.
Sözün kısası artık dileyen herkes cep telefonuyla bağış yapabiliyor.
Hemen şimdi Turkcell ve Vodafon için 9086’ya Avea için de 8055’e Ekmek yazarak SMS’le sofralara birer ekmek gönderebilirsiniz.
Bu güzel çığırı açanları ve çığırdan yürüyenleri bir kez daha kutluyorum.
/Ahmet SEVEN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder