30 Aralık 2013 Pazartesi

Taner Çağlayan


Taner Çağlayan ağabeye veda edeli 2 hafta olmuş...
Mekanı Cennet olsun.
Herşey sanki daha az önce yaşanmış gibi…
O yokmuş gibi yaşamak ağır ağır içimi burkuyor.
Telefonu açıp hal hatır soracak oluyorum bazen ama yok işte…
Melihat Gülses yazlığında,
Alaattin Yavaşça’yı ağırlamış.
Videolarını fotoğraflarını paylaşmış.
Şimdi orada olmalıydı diyorum içimden.
Dalıp baktığım noktada buruk bir tebessümle seyrediyorum hatıralarını üstadın.
İlla da “Mısralarla Gönlümdeki Yavaşça” adlı kitap çalışması sırasında yaşadıklarımızı...
Her bir mısrası için onca zaman harcayışı…
Kelime seçmedeki titizliği…
Sayfa ve kitap tasarımındaki heyacanı…
“Uğurcuğum” ile başlayan deyişi kulağımda…

Doğumundan kitabı yayına hazırladığı güne değin ne yapmış ne yaşamışsa mısra mısra yazmıştı Alaattin Yavaşça’yı üstat.

Kitabı için şöyle derdi:

-Ölüp gitmeden bilsinler istiyorum;  bu ülkede bir Alaattin Yavaşça yaşadı, unutulmasın. Saygıyla, saygınlıkla anılsın istiyorum…

Hey hat, çok uzun yıllar önce kaybetmekten korktuğu o saygınlık, o devasa çınar şükürki hayatta ama o mısraları yazan muhteşem adam toprakta şimdi…

Mezara gireli 2 hafta olmuş…

Samsun beyefendisini kaybetti…

Türk Müziği Samsunda efendisini kaybetti…

Sanat hayatında, sanattan başka sanatçı duruşuna herhangi bir şeyi müdahil ettirmedi.

Dik ve vakur duruşuyla sanatın ve saygınlığın kalesi gibiydi.

Bulunduğu yere; nezaket, asalet, disiplin ve bunların sonucunda muhteşem bir saygınlık bahşetmiş biriydi O!

Şairdi…

Güftekardı…

Hepsinden ala harkulade bir koro şefi…

Bestekar, musikiye değer katmış ve o değerlerle Samsun’u el üstünde taşıtmış bir isimdi.

Değerlerini unutmayan Samsun, üstadın adını değerli bir mekana yada caddeye elbette verecektir.

Seni değerleriyle değerli yapan Taner Çağlayan ismi sana kazandırır toprakta olana değil!

Onun adını  unutma Samsun!

Tekrar yakınlarına ve sevenlerine başsağlığı diliyoruz.

Rahmetle özlemle anıyoruz.

Ruhu şad, mekanı Cennet olsun.

Not: Üstadın ölümünden hemen sonra üstada dair bir veda yazısı yazmıştım ancak tanıdığı muhabbet kazandığı gönül ve kalem çoktu, ilerleyen zamanda özel olarak yalnız paylaşmak istedim. Melihat hanımın paylaşımlarını görünce daha fazlada beklemek istemedim. Kusurumuz olduysa affola.
/Uğur DEDE
20.07.2013



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder