31 Aralık 2013 Salı

Samsun'u Biliyor Muyuz?


Sevgili okurlarım bu Salı köşeme Samsun’a hizmet geldi mi gelmedi mi onu konuşacağız birkaç gün evvel lokalin önünde birkaç arkadaş toplanmış tartışıyorlardı beni de çağardılar bir çay söylediler;

Ali abi Allah aşkına Şu Samsun’un halini görüyor musun ne kadar geri kalmış! Hiçbir hizmetten yararlanamamış senin fikrini söyler misin dediler.

Arkadaşlar bakın dedim biz aynı şehirde yaşamıyor muyuz? Ben de bu hafta gazeteme ne yazacağım diye düşünüyordum. Bana yardımcı oldunuz Allah sizden razı olsun dedim ve sizler hiç yeni otogara gittiniz mi gitmediniz ise sizlerle Samsun’a doğru bir yolculuk yapalım. Samsun’a doğru çıkarken solumuzda büyük bir alışveriş merkezi yine sağımızda mali müşavirler odasının büyük bir merkezi hemen önümüzde modern bir sebze hali yanında yine aynı güzellikle bir balık hali… Yukarıya doğru yürüyoruz. Sülün kuşunun yanına çok güzel bir üst geçit oradan görünüyor.

Sağımızda modern bir araştırma hastanesi önünde 2 tane ambulans helikopter bekliyor. Oradan aşağıya doğru iniyoruz 2.Bulvar yoluna Mert Irmağına doğru yol alıyoruz.

Yine cezaevinin orda iki tane büyük alışveriş merkezi ve görüyoruz ki Tekkeköy tarafına doğru muazzam bir üst geçit ucu nerelere gidecek bilmiyorum ama çevre yolunu rahatlatacak muazzam bir eser. Doğu Parka iniyoruz. Mesire yerleri halı sahalar… Samsunspor tesisleri… Sola bakıyoruz eski garajların yerine çok büyük bir alışveriş merkezi açılmış. Yürüyoruz sahile doğru limanımızı arıtma tesisleri hayvanat bahçesi limanımızda solucan yaşamayan yerlerde insanlar balık tutuyor. İnanamayacaksınız ama yüzenler bile var. Yürümeye devam ediyoruz yolun sağında Atamızın büyük boy posterleri hemen önümüzde balık satış merkezi çıkıyor. Yürümeye devam ediyoruz. O da ne karşımızda gökdelen misali beş yıldızlı bir otel inşaatı. Allah Allah… Dün buradan geçtim bir şey yoktu teknolojiye bak ne kadar ilerlemiş şaka şaka… Batı Parka doğru yürüyoruz. Balıkçı barınakları yelken kulübümüz hemen önümüzde muazzam spor tesisleri üç tane halı saha iki tane basket sahası voleybol  sahası…

Sahile iniyoruz deniz bisikleti ve kanolar insan bekliyorlar… Bir de faytonlarımız var ve o ara sol tarafımızdan raylı sistem araçları kuğu gibi süzüle süzüle geçiyorlar. Hemen önümüzde lüks balık lokantaları ve amazonların yaşadıkları evlerin maketleri aslan heykellerini geçiyoruz.

Çocuk oyun bahçeleri sevdikleri çizgi kahramanların maketleri gokart sahası ve teleferiğe biniyoruz Amisos tepesine çıkıyoruz kafeye oturuyoruz. Meşhur Samsun pidemizi yerken batı parkımızı bir tablo güzelliğinde seyrediyoruz. Peki, arkadaşlarım bunlar hizmet değil de ne! Daha çok unuttuklarım var.

Yapanlardan özür diliyorum arkadaşın bir tanesi yahu abi bunlar fuzili şeyler demez mi. Be kardeşim fuzuli evet kardeşim fuzuli şeyler var ama onlar da sizin gibi düşünenler bir tanesi. Yahu Ali Abi her şeye bir kılıf uyduruyorsun peki buna ne diyeceksiniz duydun mu bilmem. Samsun da opera ve bale okulu varmış her şeyimiz bitti de operaya baleye mi sıra geldi hadi cevap ver bakalım. Arkadaşım sen aklın sıra beni sıkıştırmaya çalışıyorsun her sanat dalının bir seveni hayranı vardır. Operaya baleye bende hiç gitmedim ancak filmlerde gördüğüm kadarıyla baleyi oldum olası beğenirim. Bir güzellik bir zarafet vardır. Düşünki baleyi operayı sevenler Samsun’dan kalkıp Ankara’ya İstanbul’a opera bale seyretmeye gidiyorlar. Peki, çevre illerden opera bale seyretmeye Samsun’umuza gelseler ne kadar güzel olur değil mi? Bir defa düşünün ki opera bale modern bir büyük şehir olmanın gereğidir. Ha bir de Çiftlik Caddesinin ve Saathane’nin  restarasyonu var. Ne kadar güzel olacak değil mi ve ben diyorum ki bu güzellikleri bize kazandırıp şehrimize çağ atlatan Büyükşehir Belediye Başkanımız sayın Yusuf Ziya Yılmaz’a ve ekibine teşekkür ediyorum ve Allah razı olsun diyorum.

Hayalimdeki çiftlik caddesi
Samsunlunun odak noktası
Çok gizemli olacak havası
Bitecek trafik davası
Örnek bir yer olacak çiftlik caddesi
/Ali Öztürk



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder