31 Aralık 2013 Salı

Ahmet Sezgin Ve Termeli Yazarlar

Ahmet SEZGİN, ‘Termeli Yazarlar ve Şairler Ansiklopedisi’ adlı bir kitap yayımladı. Kitap Ebabil Kitabevi’nden temin edilebilir. Kitapta; Terme’de doğmuş veya yaşamış 135 şair, yazar ve akademisyenin özgeçmişleri ve eserlerinden alıntılar yer almaktadır. Sahasında ilk olan bu eser, Terme’nin kültür, edebiyat ve ilim atlası olması yönüyle çok önemli bir kaynaktır.

Kitapta bugün çok üst noktalara yükselmiş yazarlar da vardır. Samsun çevresinde yaşayıp hizmet veren yerel özellikler taşıyanlar da vardır. Yerelle evrenseli bir potada derleyen SEZGİN’e kendi adıma ve Samsunlular için teşekkür eder, saygılar sunarım. Kitabın kapağındaki ünlü isimlerden birkaçı şöyle: Rıfat ILGAZ, Hilmi YAVUZ, Senai DEMİRCİ, Ozan ARİF, Adem ÖZKÖSE…

Bu isimlerin yanında tanıdıklarıma da kısa bir yer vermek isterim: Muammer BİLGİÇ, Ömer PAMUK, Turgut UYAR, Yılmaz İMANLIK, İsa SEMİZ, Mehmet KESGİN…

Bendeniz de Terme’de dershanecilik yapmıştım. Yemek kokulu koridorlardan çıkıp çok sevip kaynaştığım, hâlâ da görüşmeyi sürdürdüğüm Termeli gençlere dersler vermiştim. Bu vesileyle Ahmet Ağabey kitabında bana da yer vermiş. Bana ayırdığı 4 sayfa benim için çok önemlidir. Değer verilip dikkate alınmak, Ahmet Ağabey’in çalışması içerisinde yer bulabilmek önemlidir, bir şereftir. Yazmak için bana yol ve yöntem göstermiştir Ahmet SEZGİN. Çıkacak kitabımın ilk muştusu onun kaleminden yayılmıştır okurlarıma. Bu da benim için ayrı ve önemsenecek bir gurur vesilesidir. Bana verdiği destek, bana olan inancı benim için itici bir güç olmuştur. Ona köşemden saygılarımı sunar, sağlık ve afiyetler dilerim. Biz de kendisi için hem de kitaptaki şair ve yazarlar için bir imza günü düzenlemeyi planlıyoruz. Zamanını köşemden okurlarımla paylaşacağım. Bir televizyon programı da düşünüyoruz. Eğitimci ilahiyatçı Sami KESMEN ile mesela güzel bir tanıtım programı yapabiliriz. Sami Ağabey de bizi kırmaz sağ olsun.

Kitapta; Terme’nin tarihi, eserin özellikleri,  eserin oluşum süreci, kitaba emeği geçenlere ait bilgileri de bulabilirsiniz. Kitabın arkasında ise Terme’yi tanıtan güzel resimler de mevcuttur. Kitap, siz okurları Ebabil’de Sinan Göç’ün kitap dükkânında beklemektedir.

Duygu, fikir, düşünce, sanat ve edebiyat insanı Ahmet Bey ile alakalı birkaç söz etmeden yazımı sonlandıramam. Mütevazı kişiliğiyle, sevecen ve paylaşımcı yaklaşımıyla o, kendine has bir tarz ortaya koymuştur. Kalemi ve dili oldukça kuvvetlidir. Türkçeyi ana sütü kokusunu yayarak temizce kullanmada bir üstattır. Davetlere cevap veren, dostlukları pekiştiren ve kuvvetlendiren Ahmet Bey’in yanında rahatlıkla ve huzurla yola çıkabilirsiniz. Zira o; güvenilir, sözü, özü doğru, karıncayı bile incitmeyecek kadar da merhametlidir. Kısaca yazdığım bu güzel özelliklerinin yanında yazar ve şairliği, şiirden şuura yükselişi, edebiyatçılığı, sanatkârlığı, manevi zenginliği, muhabbeti ve dostluğu takdire şayandır. Kalemine, yüreğine sağlık Ahmet Ağabey! Yolunuz açık olsun. Bu ülkeye çok daha hizmetler vereceğinize olan inancım tam ve kuvvetlidir. Kalın sağlıcakla…

Samsun’dan selam, saygı ve dua ile…
/İsa ABANOZ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder