31 Aralık 2013 Salı

Samsun Ve Beğenilen Markalar (Lovemark)

Her yıl değişik kurum ve kuruluşlar Türkiye’nin en beğenilen markalarını seçiyor. Beğeni sırasında en üstte olan şirket ise bu pozisyonunu reklamlarında gururla ve rahat bir şekilde dile getiriyor.

Peki beğenilen marka (lovemark) ne demek? Beğenilen marka, markanın bir tüketicinin gözünde hem sevgi hem saygı kazanabilmesidir. Aynı zamanda bu terim, markaların tüketicileriyle bağ kurması anlamına da gelir. Her şeyden önce kaliteyi ve prestiji de barındırmalıdır.

2012 yılında Türkiye’deki orta ve üst düzey yöneticiler arasında yapılan araştırma ile Turkcell, TTnet, Nokia, Garanti Bankası, Arçelik, Coca Cola  ve başka birçok kategoride birçok şirket Türkiye’nin en beğenilen markaları oldular. Müşteri memnuniyetinin çok zor sağlandığı iletişim sektöründe Turkcell ve TTnet en üst sıralarda yer aldı. Bu başarılarının altında ise bütün mecra ve kanallardan müşterilerine sürekli olarak ulaşmaları yatmaktadır. Böylelikle tüketici ile aralarında duygusal bir bağ yaratmış oluyorlar.

Turkcell, Garanti Bankası ve Coca Cola’yı en beğenilen marka seçilmesinde rol oynayan faktörler ise;

-Bilgi ve teknoloji yatırımları
-Finansal sağlamlılık
-İletişim ve pazarlama yönetimi
-Uluslararası pazarlara entegrasyon
- Pazarlama ve satış stratejileri

Şehirde yapılan hemen her toplantıda Samsun’un sahip olduğu birçok potansiyelden bahsediliyor. Pazarlama da tam da bu noktada devreye giriyor. Pazarlamada çok önemli bir kural var. Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun tüketici o ürünün varlığından haberdar değilse siz iyi pazarlama yapamıyorsunuz demektir. Dolayısı ile tüm mecra ve kanalların aktif bir şekilde kullanılması gerekli. Burada önemli bir nokta ise hedef kitleye doğru mesajların da verilmesi gerekli.

Başta Turkcell olmak üzere en beğenilen markaların ortak özelliklerinden birisi tüketici ile buluşma noktalarının çok fazla sayıda olmasıdır. Tüketicilerine yönelik olarak gerek sosyal medyada gerekse diğer mecralarda sürekli olarak kampanya, etkinlik ve sosyal sorumluluk projeleri tasarlıyor ve uyguluyorlar. Tüketicinin zihninde ne kadar varsanız tüketici de sizi o kadar sık tercih eder.

Samsunumuz her yıl ilk 500 ve ikinci 500’de şirketlerimiz ile yerini almakta. Bu çok gurur verici bir tablo ve umarım bu sıralamanın içerisinde her yıl daha fazla sayıda şirketimiz yerini alır. Nasıl ki Türkiye’de ilk 500 ve ikinci 500 listesi hazırlanıyor ise biz de Samsun’da Samsun’un en beğenilen markalarını seçebiliriz. Bu Samsun için de iyi bir tanıtım aracı olur. Bu şekilde Samsun’un markalaşması süreci için önemli bir adım da atılmış olur.
/Yetkin BULUT
23.05.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder