Her yıl değişik kurum ve kuruluşlar Türkiye’nin en
beğenilen markalarını seçiyor. Beğeni sırasında en üstte olan şirket ise bu
pozisyonunu reklamlarında gururla ve rahat bir şekilde dile getiriyor.
Peki beğenilen marka (lovemark) ne demek? Beğenilen
marka, markanın bir tüketicinin gözünde hem sevgi hem saygı kazanabilmesidir.
Aynı zamanda bu terim, markaların tüketicileriyle bağ kurması anlamına da
gelir. Her şeyden önce kaliteyi ve prestiji de barındırmalıdır.
2012 yılında Türkiye’deki orta ve üst düzey
yöneticiler arasında yapılan araştırma ile Turkcell, TTnet, Nokia, Garanti
Bankası, Arçelik, Coca Cola ve başka
birçok kategoride birçok şirket Türkiye’nin en beğenilen markaları oldular.
Müşteri memnuniyetinin çok zor sağlandığı iletişim sektöründe Turkcell ve TTnet
en üst sıralarda yer aldı. Bu başarılarının altında ise bütün mecra ve
kanallardan müşterilerine sürekli olarak ulaşmaları yatmaktadır. Böylelikle
tüketici ile aralarında duygusal bir bağ yaratmış oluyorlar.
Turkcell, Garanti Bankası ve Coca Cola’yı en
beğenilen marka seçilmesinde rol oynayan faktörler ise;
-Bilgi ve teknoloji yatırımları
-Finansal sağlamlılık
-İletişim ve pazarlama yönetimi
-Uluslararası pazarlara entegrasyon
- Pazarlama ve satış stratejileri
Şehirde yapılan hemen her toplantıda Samsun’un
sahip olduğu birçok potansiyelden bahsediliyor. Pazarlama da tam da bu noktada
devreye giriyor. Pazarlamada çok önemli bir kural var. Ürününüz ne kadar iyi
olursa olsun tüketici o ürünün varlığından haberdar değilse siz iyi pazarlama
yapamıyorsunuz demektir. Dolayısı ile tüm mecra ve kanalların aktif bir şekilde
kullanılması gerekli. Burada önemli bir nokta ise hedef kitleye doğru
mesajların da verilmesi gerekli.
Başta Turkcell olmak üzere en beğenilen markaların
ortak özelliklerinden birisi tüketici ile buluşma noktalarının çok fazla sayıda
olmasıdır. Tüketicilerine yönelik olarak gerek sosyal medyada gerekse diğer
mecralarda sürekli olarak kampanya, etkinlik ve sosyal sorumluluk projeleri
tasarlıyor ve uyguluyorlar. Tüketicinin zihninde ne kadar varsanız tüketici de
sizi o kadar sık tercih eder.
Samsunumuz her yıl ilk 500 ve ikinci 500’de
şirketlerimiz ile yerini almakta. Bu çok gurur verici bir tablo ve umarım bu
sıralamanın içerisinde her yıl daha fazla sayıda şirketimiz yerini alır. Nasıl
ki Türkiye’de ilk 500 ve ikinci 500 listesi hazırlanıyor ise biz de Samsun’da Samsun’un
en beğenilen markalarını seçebiliriz. Bu Samsun için de iyi bir tanıtım aracı
olur. Bu şekilde Samsun’un markalaşması süreci için önemli bir adım da atılmış
olur.
/Yetkin BULUT
23.05.2013
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder