31 Aralık 2013 Salı

İlkadım Osmangazi İmam Hatip Orta Okulu

Beşinci sınıfa geçen oğlumuz Yusuf’u İmam-Hatip Orta Okuluna kayıt yaptırmayı öteden beri düşünüyorduk ailece. Gelecek yılda da Yusuf’un kardeşi diğer oğlumuz Yunus’u İmam-Hatip orta okuluna vereceğiz İnşaallah. Yusuf’umuzun imam-hatip ortaokuluna gitmesini kendisinin istemesi için biraz olgunlaşmasını bekledik. Kayıtlar başladıktan ve yeni imam-hatip ortaokulları açıldıktan sonra konuyu muhakemesi güçlü ve ilköğretimde başarılı olan oğlumuz Yusuf’la paylaştık. 23 Nisan ilköğretim okulunda dört yıl birlikte okuduğu arkadaşlarına duyacağı özlemden başka endişesi yoktu. Hatta heyecanla imam-hatip ortaokuluna kayıt yaptırmayı da istiyordu.

Bayram öncesi son mesai günü olan Cuma günü gerekli evrakları alarak öğleden sonra İlkadım Osmangazi İmam-Hatip Orta öğretim okuluna gittik. Okulun bahçesine girdiğimizde, daha arabamızdan inmeden kaydını yaptıracağımız Yusuf ve gelecek yıl aynı serüveni takip edecek olan kardeşi Yunus, “baba okul burası mı?” diyerek hayretlerini ifade eden soruyu sordular. Bir süre aracımızın içinden inmeden bekledik.

Okulun dış görünümü pek iç açıcı değildi, hem de çocuklarımızın ilköğretimlerini gördükleri 23 Nisan okuluna göre de çok küçüktü. Çocuklara, “içeriye bakalım, bu okul yeni yapılıyor, ne kadar güzel olacağını sonra göreceksiniz” diyerek okul binasına girdik ama ben de çocukların görüşüne ortaktım aslında fakat sesiz kalmam gerektiğini düşündüm. Okulda bulduğumuz yetkili ile görüştük ve 256. öğrenci olarak oğlumuzun kaydını ilkadım Osmangazi İmam-Hatip Ortaokuluna yaptırdık.

Yetkili, “yaklaşık üç yüz öğrenci beklediklerini ve on sınıf açmayı planladıklarını” belirterek okulun onarımı ile ilgili de bilgi verdi. Okulların açılma tarihine kadar okulun “jırlop” gibi (çok güzel) olacağını da ilave etti. Ben de kendisiyle okul hakkındaki görüşlerimi paylaştım.

Samsun ülkemizin en büyük illeri arısında bulunan ve Karadeniz’in de en büyük vilayetidir. Atakum, Canik ve Tekkeköy merkez ilçeleri köylerden ilçeye dönüşürken İlkadım ilçesi ilden ilçeye dönüşmüş merkezi bir yerleşim yeri, Samsunun beyni, omurgası ve gövdesi durumundadır. Yaklaşık bir buçuk milyon nüfuslu Samsun’un merkezidir. Böylesine özelliğe sahip bir ilçede iki tane imam-hatip orta okulu açılmıştır. 500-600 civarında da öğrenci olacaktır.

Başta sayın Başbakanımız olmak üzere imam-hatiplere çok değer veren merkezi yetkililerin Samsun’da imam-hatip orta okulu için söz konusu binanın seçilmiş olmasından haberleri olmadığını sanıyorum. Bu konunun yerel siyasilerin ve mecliste görev yapan milletvekillerinin de gözünden kaçtığını düşünüyorum. Öyle olmasaydı, İlkadım ilçesinde imam-hatip ortaokulu olarak açılacak başka binalar bulunurdu ve çok da şık olur, genelde Samsun’a özelde de ilkadım ilçesine daha da yakışırdı.

Bu konuyu kendileriyle paylaştığım bir takım dostlarımız, söz konusu binadan önce bir başka okulun(büyük ve yeni bir binası olan) ilkadım imam-hatip için tek okul olarak planlandığını ama neden ve nasılsa bu planın gerçekleşmediğini söylediler. Bu konunun gündeme taşınmasını ve başta Ankaradaki yetkililer olmak üzere tüm ilgililerle paylaşılmasını her halde her öğrenci velisi kadar tüm Samsunlular da arzu eder. Çünkü imam-hatipler ve imam-hatipliler bu toplumun mührüdür, mozayiğidir, kültürüdür, değeridir, sosyal çimontosudur, toplumsal DNA’sıdır ve bedel ödeyenleridir. Öyleyse, bu değerlerin mekanları da değerlerini yansıtmalıdır. Bunu, en çok bedel ödeyen kendisi de bir  imam-hatipli olan sayın Başbakanımızın istediği kanaatindeyim.
/Sami KESMEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder