Beşinci sınıfa geçen oğlumuz Yusuf’u İmam-Hatip
Orta Okuluna kayıt yaptırmayı öteden beri düşünüyorduk ailece. Gelecek yılda da
Yusuf’un kardeşi diğer oğlumuz Yunus’u İmam-Hatip orta okuluna vereceğiz İnşaallah.
Yusuf’umuzun imam-hatip ortaokuluna gitmesini kendisinin istemesi için biraz
olgunlaşmasını bekledik. Kayıtlar başladıktan ve yeni imam-hatip ortaokulları
açıldıktan sonra konuyu muhakemesi güçlü ve ilköğretimde başarılı olan oğlumuz
Yusuf’la paylaştık. 23 Nisan ilköğretim okulunda dört yıl birlikte okuduğu
arkadaşlarına duyacağı özlemden başka endişesi yoktu. Hatta heyecanla imam-hatip ortaokuluna kayıt
yaptırmayı da istiyordu.
Bayram öncesi son mesai günü olan Cuma günü gerekli
evrakları alarak öğleden sonra İlkadım Osmangazi İmam-Hatip Orta öğretim
okuluna gittik. Okulun bahçesine girdiğimizde, daha arabamızdan inmeden kaydını
yaptıracağımız Yusuf ve gelecek yıl aynı serüveni takip edecek olan kardeşi
Yunus, “baba okul burası mı?” diyerek hayretlerini ifade eden soruyu sordular. Bir
süre aracımızın içinden inmeden bekledik.
Okulun dış görünümü pek iç açıcı değildi, hem de
çocuklarımızın ilköğretimlerini gördükleri 23 Nisan okuluna göre de çok
küçüktü. Çocuklara, “içeriye bakalım, bu okul yeni yapılıyor, ne kadar güzel
olacağını sonra göreceksiniz” diyerek okul binasına girdik ama ben de
çocukların görüşüne ortaktım aslında fakat sesiz kalmam gerektiğini düşündüm. Okulda
bulduğumuz yetkili ile görüştük ve 256. öğrenci olarak oğlumuzun kaydını
ilkadım Osmangazi İmam-Hatip Ortaokuluna yaptırdık.
Yetkili, “yaklaşık üç yüz öğrenci beklediklerini ve
on sınıf açmayı planladıklarını” belirterek okulun onarımı ile ilgili de bilgi
verdi. Okulların açılma tarihine kadar okulun “jırlop” gibi (çok güzel)
olacağını da ilave etti. Ben de kendisiyle okul hakkındaki görüşlerimi
paylaştım.
Samsun ülkemizin en büyük illeri arısında bulunan
ve Karadeniz’in de en büyük vilayetidir. Atakum, Canik ve Tekkeköy merkez ilçeleri
köylerden ilçeye dönüşürken İlkadım ilçesi ilden ilçeye dönüşmüş merkezi bir
yerleşim yeri, Samsunun beyni, omurgası ve gövdesi durumundadır. Yaklaşık bir
buçuk milyon nüfuslu Samsun’un merkezidir. Böylesine özelliğe sahip bir ilçede
iki tane imam-hatip orta okulu açılmıştır. 500-600 civarında da öğrenci
olacaktır.
Başta sayın Başbakanımız olmak üzere imam-hatiplere
çok değer veren merkezi yetkililerin Samsun’da imam-hatip orta okulu için söz
konusu binanın seçilmiş olmasından haberleri olmadığını sanıyorum. Bu konunun
yerel siyasilerin ve mecliste görev yapan milletvekillerinin de gözünden
kaçtığını düşünüyorum. Öyle olmasaydı, İlkadım ilçesinde imam-hatip ortaokulu
olarak açılacak başka binalar bulunurdu ve çok da şık olur, genelde Samsun’a
özelde de ilkadım ilçesine daha da yakışırdı.
Bu konuyu kendileriyle paylaştığım bir takım
dostlarımız, söz konusu binadan önce bir başka okulun(büyük ve yeni bir binası
olan) ilkadım imam-hatip için tek okul olarak planlandığını ama neden ve
nasılsa bu planın gerçekleşmediğini söylediler. Bu konunun gündeme taşınmasını
ve başta Ankaradaki yetkililer olmak üzere tüm ilgililerle paylaşılmasını her
halde her öğrenci velisi kadar tüm Samsunlular da arzu eder. Çünkü
imam-hatipler ve imam-hatipliler bu toplumun mührüdür, mozayiğidir, kültürüdür,
değeridir, sosyal çimontosudur, toplumsal DNA’sıdır ve bedel ödeyenleridir.
Öyleyse, bu değerlerin mekanları da değerlerini yansıtmalıdır. Bunu, en çok bedel
ödeyen kendisi de bir imam-hatipli olan
sayın Başbakanımızın istediği kanaatindeyim.
/Sami KESMEN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder