31 Aralık 2013 Salı

Samsun Büyükşehir Limanı Altın Yılını Yaşıyor

Sochi limanının kapatılmasının ardından Trabzonlu ihracatçının göçtüğü Samsun limanından gemiler-tırlarla, Novoroski, Gelincik limanlarına ve Kafkaslara taşıma yapıyor.

Burada araziler satın alıp TIR garajları içerisinde akaryakıt istasyonundan,misafirhanesine kadar her türlü sosyal donatılarını kurmuşlar,evler,parklar bürolar kiralamışlar Trabzon a çift şöforle Adana dan, Mersinden gelen TIR Samsun’a tek şöfor le geliyor,buradan gemiye binen TIR karşıya daha kısa mesafede gidi-yor şoförde bu arada gemide uyuma imkanı buluyor,zamanla yarışan ihracatçımız limandan oldukça kendi gemileriyle karşıya geçmeye çalışıyor,bu nedenle Samsun limanı İstanbul ahır kapı ya benzemiş 24 saat vardiyalı çalışan liman ihtiyaca cevap ver-meye çalışıyor,ihracatçı aslında limandaki fiyatları Trabzon limanına göre çok yüksek buluyor,bu nedenle Samsun_Sinop karayolunun tamamen bitmesini de bekliyor belki de işlerini Sinop a aktaracak ancak onu Sinop-Samsun arasındaki mesafede korkutuyor.

Burada Samsun’un son derece duyarlı valisi Hüseyin Aksoy un devreye girmesi liman yetkilileri ile ihracatçımızı bir masada buluşturması ve yükleme ve boşaltma işlerinde acil bir fiyat ayarlaması yapılmalıdır,Trenle sebze, meyve ve kuru gıda nakliyesi yapılmıyor,yolcu treni ilgi görme-yince DDY işi Yük trenine aktarmış yük treni arkasına takılan yolcu vagonu oldukça nostalji yapmak için bom boş gidip geliyor gar bomboş güvercinlere üs olmuş, hızla gelişen karayolları trene olan ilgiyi yok denecek safhaya getirmiş.

 Samsun-Atakum-19 Mayıs Üniversitesi arasına raylı sistem yapılmış,ancak 19 mayıs üniversitesi koca Çarşamba ovasını göremeyenler tarafından bir başka tepenin yamacına kurulmuş meyile tramvay çıkamadığından olacak ki üniversiteye ulaşım aktarmalı minibüs ve otobüslerle sağlanıyor yeteri kadar otobüs konulmadığından öğrenciler belediye otobüslerine balık istifi binmemek için, merkezden kalkan minibüslerle okula gidip geliyorlar.

Vatandaş da çarşıda pazarda özel aracını kullanıyor, maliyeti milyon dolarları geçen raylı sistem ise sürekli zarar ediyor. Bizim gibi Karadeniz’in bir başka vilayeti olan, dağ ile deniz arasına kurulan Samsun Büyükşehir. 1970’li yıllarda sıhhiye okulun yanına tepe üstüne kurulan, kış aylarında kullanılamayan havaalanı askeriye ve sağlık bakanlığına devredilmiş iptal edilip Çarşamba ovasına trilyonlar harcanarak yeni bir havaalanı kurulmuş. Yazın günde 10-15 uçak, kışın 9-10 uçak Samsun’a inip kalkıyor.

Bu uçaklara polisi, güvenlik görevlisi, yer görevlisi, temizlik işçisi, kule görevlisi, şoför, bilet satış memuru, şefi-müdürü 200 kişi hizmet veriyor. Alanda yolcudan çok görevli eleman var. Buna rağmen siyasi baskıyla Ordu-Giresun arasına trilyonlar harcanarak OR_Gİ havaalanı yapılıyor. Ancak ‘gün ola harman ola’ diyorum!
/İbrahim Hakkı EMİROĞLU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder