31 Aralık 2013 Salı

Kent Müzesi’nin Çağrıştırdıkları

 İzlediğiniz gibi; Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Samsun’da prestij niteliği taşıyan yatırımlara öncelik veriyor.
 Bunu doğru mu yapıyor.?
 Evet.. bana göre doğru yapıyor…
 Gerçekten Samsun’da 90 yıllık Cumhuriyet tarihinden bu yana Liman, Bakır, Azot ve Üniversitenin dışında Samsun’un adını ülke çapında ve hatta yurt dışında duyurabilecek ilginç bir yatırıma rastlamıyoruz.
 Varsa da yoksa da, “Atatürk şehri Samsun”..
 Anladık..
 Onu tüm dünya biliyor..
 Yüce Atatürk 19 Mayıs 1919’da Samsun’da karaya çıktı ve Ülkeyi istilacı düşman kuvvetlerinden kurtardı.
 Yani Cumhuriyetimizin ve kurtuluşumuzun “mihenk taşı”  Samsun’dur.
 Zaten bugüne kadar Samsun hep bu özelliği ile anılmıştır.
 Bugün ufak ufak da olsa Samsun’u anabileceğimiz bazı prestij eserler yapılıyor!
 Başkaları aslında bu gibi yatırımları hayli tenkit ediyorlar ama;
 Bana sorarsanız gayet akli ve mantıkidir…
 İşte kent müzesi de bunlardan birisidir.
 Son yıllarda eski tarihi binalar ve evler ya kundaklanmak, ya da Anıtlar Kurulu’nda dönen bazı dolaplar sonucu yok edilmişlerdir.
 Uzun yıllar Devlet Demiryollarının lojmanı olarak kullanılan o iki yapı da korunması gereken yapılardan idi..
 Büyükşehir Belediye Başkanı hem o binaların tarihi çehresini korudu, hem de Samsun’a gerçekten takdir edilesi bir Kent Müzesi kazandırdı…
 Kendisini kutluyorum..
 Bu arada Amazonlar köyü de var biliyorsunuz..
 Birçok kesim bunu da eleştiriyor.
 Çağdaş bir kafaya sahip olanların dışındaki bir kesimden geliyor Amazon Köyüne eleştiriler…
 Ama efsane, ama tarihin derinliklerinden gelen bir olgu olsun; Amazonlar meselesi dünyanın merak ettiği bir konudur.
 Efsaneye göre de bu tarihi kadın savaşçılar Samsun bölgesinde yaşamışlar.
 Üstelik başkentleri de Terme yakınlarındaki bir yerleşim birimi imiş..
 Büyükşehir Belediyesi, buradan hareketle Samsun’un batı kesiminde yer alan deniz dolgu sahasında oluşturduğu Amazon köyü, özellikle yurt içi turizm konusunda Samsun’a büyük bir ivme kazandıracaktır.
 Daha bu günden çevre illerden ailecek çocuklarıyla Samsun’u ziyaret edenlerin bir çoğu Atatürk heykeli ve Bandırma vapurundan sonra ziyaret ettikleri yerlerin başında ikinci dolgu sahasındaki Amazon Heykeli kadın ve hemen onun yanındaki Amazon köyü gelmektedir.
 Demek ki neymiş efendim?
 Bu yatırım Samsun için atıl değil getirisi olabilecek ve Samsun adının Atatürk ile birlikte daha çok anılmasına neden olabilecek bir yatırımmış…
 Varsın gelişmemiş bazı kafalar bunları eleştire dursunlar…
 İt ürürrrr.. kervan yürür..!
 Yusuf Ziya Yılmaz’ın Büyükşehir Belediye Başkanlığı sırasında birçok yatırımın çok pahallı yatırımlar olduğu yönünde birçok eleştiri de var biliyorsunuz..
 Ama, son 10 yılda da Samsun’un çehresinin değiştiği bir gerçek.
 Geçen gün Samsun’un merkezinden uzaklaşıp şöyle eski hava alanı civarı, Belediye su depolarının bulunduğu alanlar, çevre yolunun etrafı falan biraz turladım.
 Gerçekten Samsun’da özellikle merkezde birçok değişim ve gelişim gözledim.
 Samsun, kim ne derse desin son 10 yılda Büyükşehir’in yaptığı yollar, cadeler veya Viyadüklerle gerçekten Büyükşehir gibi görünmeye başlamıştır.
 Ben böyle gördüm ve yazıyorum..
 Aksini söyleyen varsa onların da ne dediklerini
 Merak ediyorum doğrusu..!
/Ferruh ÇETİN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder