7 Aralık 2013 Cumartesi

35 Yılını Kültüre Adamış Koca Bir Yürek

Ne zaman tanıştık? Şu an hatırlamıyorum! Kadim dostluğumuz yıllardır sürmekte… Kiminle mi ? Şeref AYDIN ile.

Sanırım Samsun Büyükşehir Belediye Konservatuvar’ında iken tanışmıştık. Bendeniz Tiyatro Tarihi dersleri  verirken kendisi Konservatuvar’daydı. Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar’ dan mezundu. Girişkendi. Aktifti. Projeleri ile dikkatimi çekmişti.

Kimdi Şeref Aydın? Bürokrat mıydı? -Evet. Ressam mıydı? -Evet. Halkoyunlarında dansçı mıydı, yöre araştırmacısı mıydı, yoksa hakem miydi? -Evet. Yönetici miydi? -Evet. Söz yazarı mıydı? -Evet. Müzisyen miydi? -Evet. 15 yıl önce Cihangir DÜLGER, Akın SARAL ve Şeref AYDIN’ın biraraya gelerek kurdukları Grup EZGİ’DEM de çalan ve söyleyen miydi? -Evet. AKS Televizyonu’nda GRUP EZGİ’DEM’ in solistlerinden miydi? -Evet. Grafiker miydi? -Evet. Kültür İşleri Müdürü müydü? -Evet.  Kent Konseyi Genel Sekreteri miydi? -Evet. Kültür – Sanat projelerinin mimarı mıydı? -Evet. 35 yılını kültüre adamış koca bir yürek miydi? -Evet. Ar-Ge Direktörü müydü?  -Evet. Oluşum 55 adı ile biraraya gelip, ufkun ötesindeki projelerden söz etmiş miydik? -Evet. Kendisi kültürün, sanatın ve politikanın içindeyken ileride politikaya birlikte mi girecektik? Neden olmasın!

Velhasıl kim ne derse desin sonuçta; Şeref Aydın’ a çok yönlü bir sanatçı demek en doğrusudur. Bildiğiniz gibi Belediye Başkan Yardımcılığı görevinde, koşturur… İnsanlara hizmet götürmek, mutluluğudur… Dostluğumuz ve ortak yönümüz çoktur…

En son Öğr. Gör. Ömer KANCA, Şeref AYDIN ve bendeniz sahilde yemek yemiştik. Yemek sonrası sözlerini yazdığı müzik parçalarını seslendirmişti. “Toplan Yüreğim, Ay Yüzlüm, Sen Şirin Ol, Gidersen,  Bilir misin?” adlı parçalarını sırayla söylemişti… Müzisyen Öğr.Gör. Ömer KANCA’ dan ve bendenizden alkışı hak etmişti. “BİLİR MİSİN?” adlı şarkısı bendenizi etkilemişti:  

“Dün yine yürüdüm ıslak sahilde
Tüm seslere sağır
Baktım ışık vurmuş sessiz denize
Kendi kendime bağır bağır

Kaç kez tekrar ettim adını
Bilir misin, bilir misin…
  
Süzülen bir damla gözyaşım
Sağa sola kıvranışım
Geç kalmışlığın ötesindeyim
Bilir misin, bilir misin…

Dün yine düşündüm ıslak gözlerle
Tüm hasretlere hayır
Baktım hüzün çökmüş çizgi yüzüme
Kendi kendime bağır bağır

Kaç kez tekrar ettim adını
Bilir misin,  bilir misin…

Süzülen bir damla gözyaşım
Sağa sola kıvranışım
Geç kalmışlığın ötesindeyim
Bilir misin, bilir misin?”

35 yılını kültüre adamış Şeref AYDIN’ ın daha nice güzel eserler üretmesi dileğiyle; sözünüz ışık,  yönünüz sevgi, dostluk ve her daim barış olsun efendim…   Sağlıkla kalın…

/Ersin ERGE
07.12.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder