17 Ocak 2014 Cuma

Samsunum 1 Teknesiyle İlgili 'Eleştiriler' Çoğaldı..


Samsunum 1

Samsun Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan ve 3 milyon TL'ye mal olduğu öne sürülen ve Samsunum 1 adı gezi teknesi bugünlerde çok eleştiriliyor.. 'Geçtiğimiz günlerde AK Parti İlkadım İlçe teşkilatının üyeleri, eş ve çocuklarına özel yapılan gezi sonrası' arayan biri şöyle dedi; "MHP'nin ya da CHP'nin ilçe teşkilatının eş ve çocukları için de böyle bir gezi düzenlenebilir mi?..

Ben bilmem, Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz'a sormanız gerekir dedim.. Telefondaki kişi, 'öyleyse basın yoluyla talep ediyoruz'.. Bize de böyle bir teklif gelirse 'evet diyoruz' diye çağrı yaptı.. Ayrıca siyasi toplantılarımızı yapabilir miyiz?.. Hangi partilisin, kimsin diye sormadım inanın. Sorsam da  söylemeyecekti zaten. Gazetenin santralından bağlanmış ve  Samsunum 1 gemisiyle ilgili konuşacağım demişti..

Sonra bir iki, söz daha söyledi. 'Araştırın' dedi. Ben de onun sorduklarına aracılık yaparak soruyorum. 'Bu gezilerin bütçesi nereden karşılanıyor. Herhangi bir siyasi parti böyle kendi eş ve çocuklarına gezi için talep ederse, bir ücretlenme oluyor mu?.. Kim karşılıyor. Bir günlük gezinin maliyeti nedir vs?.. Yani kısacası uygulama nedir ve nasıl işler?..

Elbette bu tekne Samsun'un malı. Samsunlunun cebinden ödenmiş paralarla, bu kente getirilmiş ve Samsunlunun hizmetinde. Kefiyen kullanılması, özel mal gibi 'tasarruf yapılması' düşünülemez.. Dün bu konuyu bir kaç kişiye sordum ve 'açıklayıcı bilgi alabilirim' diye düşündüm..  Sorduğum kişilerden net bir yanıt alamadım açıkçası.

İnternete girip, bugüne kadar kimlerin gezdirildiğine baktım. AK Parti İl Başkanlığı'nın bir iki kez toplantı yaptığını biliyordum. İlkadım İlçe yönetiminin gezisini de yine haber olarak kullanmıştık. İlk hizmete geçtiğinde aslında vatandaşlara da yönelik kullanıldığını gördüm. Hatta kimsesiz çocuklar ve huzurevindeki yaşlılar için bile gezi düzenlendi.

Başkan Yılmaz da "Önümüzdeki günlerde bu deniz taşıdı sosyal amaçlı birçok projede ve birçok uygulamada şehrimize hizmet verecek" diye bir açıklama yapmıştı daha önce.. Hatta nişan, düğün ve sivil toplum örgütlerinin toplantılarına da ev sahipliği yapacağını belirtmişti. Bunların hepsi güzel ama o telefondaki vatandaşın sorusuna şu ana kadar bir yanıt verebilecek 'eylem gerçekleşmediğini' gördüm.. Yani AK Parti'nin dışında bir siyasi partinin yöneticilerine 'neden bir gezi düzenlenmemiş'..

Onlar bu Samsun'da  yaşamıyor mu. Samsunum 1 teknesi, onlarında 'ortak malı' değil mi..

İşte bu soru yanıt bekliyor..
/A.Yener CABBAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder