17 Ocak 2014 Cuma

Öztürk’ün Cehaletle Savaşı


Hafta sonu Metro Holding Yönetim Kurulu Başkanı Galip Öztürk'ün Ayvacık ve Samsunspor'da törenleri vardı. Ayvacık'ı turizmin yeni gözdesi yapmak için çabalayan Belediye Başkanı Mustafa Belur'a en anlamlı desteğin töreniydi, son yapılan. Bir yerin turizm albenisini oluşturacak en önemli altyapı ulaşılabilirlikle ilgili. Galip Öztürk, 10 midibüs ile Ayvacık'tan Samsun ve Çarşamba'ya yolcu taşıyacak nitelikli bir hat kurduğunu ilan etti o gün. Ayvacıklıların törene ilgisi soğuk hava ve yağmura rağmen fazlaydı. “Saklı Cennet” bu önemli hamleyle aşikar olacak önümüzdeki süreçte. Bu işin ekonomi boyutuydu. 

Galip Öztürk'ün bizzat ağzından dökülen şu sözlere dikkatinizi çekiyorum: “ 'Bana ne mezunusun?' diye soranlara, 'Yüksek ilkokul' diyorum. Ama istiyorum ki benim memleketimdeki insanlar okuldan mahrum kalmasınlar. İşte o nedenle yapabildiğim kadar okul yapacağım” Öztürk bu sözleri dile getirdikten sonra yerel yönetimin hedeflerine paralellikte bir hamleyi açıklıyor: “Ayvacık'a Turizm ve Otelcilik Meslek Lisesi ve Meslek Yüksek Okulu yaptıracağım. Altyapı çalışmalarına başladık. Salı günü Samsun Valimizle protokol imzalayacağım.” Galip Öztürk, nereden bakarsanız bakın, sadece bina yaptırmıyor, cehalet ile savaşıyor. Yeterli eğitim altyapısına sahip olmayan illerin, ilçelerin mahrumiyetini her gün izliyor ya da okuyoruz.

Öztürk'ün cehaletle savaşına kent yöneticileri de duyarsız kalmıyor, bilakis yeni projeler sunuyor. Biri bitmeden diğerine başlanıyor. Bugüne kadar Samsun'da 18 farklı ilçe ve köyde okul yaptıran ve yardımların kamuoyunca bilinmesini istemeyen Metro Holding Yönetim Kurulu Başkanı Galip Öztürk, son olarak 3 okul, bir külliye ve bir öğrenci yurdu yaptırmak için çalışma başlattı.

Öztürk, Ondokuz Mayıs Üniversitesi yönetiminin Ayvacık'a Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksek Okulu yapılmasına sıcak yaklaşmamasına anlam veremiyor ve ekliyor: “Ben inşaatını yaptıracağım, ben akademik söylemlerden anlamam. İlçemin buna ihtiyacı var”

Sözü edilen eğitim yatırımlarının tutarı 16 milyon TL'yi geçiyor. Ben Ayvacık'taki törende cehalet ile savaşmaya kararlı bir Galip Öztürk gördüm. Onun hemşerilerinin de bu çabaya destek vermeleri, öğrenci kardeşlerinin de daha başarılı olmak için çalışmaya mecbur hissetmeleri gerekiyor.
/Mustafa ÇAKIR
13 Aralık 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder