23 Ocak 2014 Perşembe

Sağlık Turizmi Ve Samsun II

Geçen yazımda sağlık turizmi kavramından ve Samsun ile olan ilgisini yazmıştım. Bu yazımda ise sağlık turizminden nasıl faydalanılacağını yazacağım. Sağlık turizminden istifade edebilmek için ya sağlık kuruluşu olmak lazım ya da sağlık turizmi şirketi. STK olarak da sağlık ile ilgili bir dernek ya da STK olmak da yeterli.

Bu destek kapsamında yararlanılacak destek kalemleri bir hayli fazla. Ancak burada bazılarını ele alacağım.

1. Pazara giriş desteği: Sağlık kuruluşları, sağlık turizmi şirketleri veya işbirliği kuruluşlarının sektör, ülke, uluslararası mevzuat veya yatırım konularında satın alacakları veya hazırlatacakları raporlara ilişkin giderler; sağlık kuruluşları ve sağlık turizmi şirketleri için ` oranında ve yıllık toplam en fazla 100.000 ABD Doları tutarında, işbirliği kuruluşları için p  oranında ve yıllık toplam en fazla 300.000 ABD Doları tutarında karşılanıyor.

2.Yurtdışı tanıtım desteği: Yurtdışında düzenlenen fuar, kongre, konferans ve/veya bağımsız tanıtım programı kapsamında yapılan tanıtımlara ilişkin sponsorluk, reklam, tanıtım, danışmanlık, katılım ve organizasyon giderleri; sağlık kuruluşları veya sağlık turizmi şirketleri için P oranında ve yıllık toplam en fazla 300.000 ABD Doları tutarında, işbirliği kuruluşları için ise p oranında ve yıllık toplam en fazla 500.000 ABD Doları tutarında karşılanıyor. Yurtdışı tanıtım desteği kapsamında istifade edilebilecek destek kalemleri ise şöyle;

a.Fuar, kongre ve konferanslar ve/veya bağımsız tanıtım programı kapsamında yapılan sponsorlukların giderleri,

b.Tercümanlık giderleri (sadece yapılan tanıtım faaliyeti kapsamında iletişim sağlanmasına yönelik çeviri giderleri),

c. Seminer, konferans, toplantı ve toplu-ikili görüşme organizasyon giderleri (yer kirası, ilgili teknik araç ve gereçlerin kira giderleri, yemek ve ikram giderleri, vb.),

d.Görsel, yazılı ve işitsel tanıtım giderleri

e. Halkla ilişkiler hizmeti giderleri,

f. Fuar, kongre ve konferanslara katılım maliyeti,

g.Katalog, broşür ve tanıtım malzemesi giderleri,

h. Danışmanlık giderleri,

i. Yabancı dilde internet sayfası tasarım giderleri.

3. Yurtdışı birim desteği: Yararlanıcıların doğrudan veya yurtdışında faaliyet gösteren şirketleri ya da şubeleri aracılığıyla açtıkları birimlerin kira giderleri 4 (dört) yıl süresince karşılanır. Bu madde kapsamında; sağlık kuruluşları ve sağlık turizmi şirketleri her bir birim başına ` oranında ve yıllık en fazla 200.000 ABD Doları tutarında, işbirliği kuruluşları her birim başına p oranında ve yıllık en fazla 300.000 ABD Doları tutarında desteklenir.

Ekonomi Bakanlığı’nın sunmuş olduğu bunun gibi olanaklardan faydalanarak Samsun’un turizm gelirleri ciddi manada artırılabilir. Samsun ekonomisi açısından durum değerlendirildiğinde şehrimize gelecek olan her turistten şehrin tüm katmanları olumlu anlamda faydalanacaktır.

/Yetkin BULUT
23.01.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder