19 Ocak 2014 Pazar

Acıyı Onurla Sırtlamak

Samsun’dayız. Kent  ‘’Aile  Hekimliği’’  uygulamasına  geçmesin  diye  kent  hekim  örgütü  olarak  çaba  sarf ediyoruz. Türk  Tabipleri  Birliği  Merkez  Konseyi  Samsun’a  gelmiş. Başkanımız  Prof.Dr. Gencay  Gürsoy.. Dönemim  OMÜ  Rektörü  Ferit  Bernay  Beyi  ziyaret  ettik  hep birlikte. Sonra diğer  randevulara  gitmeden, oda da  dinleniyoruz.  Haberler  açık  televizyonda.  ‘’Hrant  Dink  Öldürüldü’’..

Yattım yere bakıyorum toprağın hisli eşitliğine. Sular sınırları pasaportsuz geçer. Asıl azınlık yerkürenin kendisidir. Tek millet, gökyüzüdür ölürken yürekli düşünüldüğünde çan ve ezan arasına gerili mahyada.  Acıyı dengeler yazı: ah-ya!

Onu  unutulmaz  hoşgörü  ile  anlattığı  ‘’Su  Çatlağını Buldu’’ anlatımını  bu  Pazar günü  paylaşmak istedim sizlerle: Türkler ve Ermeniler; Hrant a göre hasta iki toplum.  Sevgi ve birlikte yaşama bilincini kaybetmiş milletler ve tedavileri yine kendileri.  Anlayacağınız tek bedene sıkışmış bedenler dolusu yürekle yapılabilecek her şeyi yaptı.  Telefon çalar.

Sivas'ın bilmem ne köyünden yaşlı bir amca arar ve şöyle der oğul seni söylediler seni buldum.  Buralara yaşlı bir kadın geldi Fransa'dan, bir gezdi dolaştı sonra hakkın rahmetine kavuştu. Bizde duamızı ettik, namazımızı kıldık, gömdük. Ama öğrendik ki bu herhalde sizlerdendir. Adı sanı şudur bir araştır cenazeyi götürmek isterlerse gelsinler yardımcı olalım. Hrant arar sorar bulur yakını olabilecek birini.  Sorar bu teyzeyi bilir misini?  Çıkar biri o benim anam der. Teyze canı istediğinde kimseye haber vermeden Sivas a 10- 15 günlüğüne her yıl gelirmiş.

Fransa'dan kızı gelir Sivas a gider cenazeyi getirecektir. Telefonda Hrant kızla konuşur kızım getiriyor musun?  Ağlar kız konuşamaz. Yanındaki yaşlı amca alır telefonu. Amca ne yaptın ne söyledin kıza; Amca; bir şey demedim oğul, anandır alırsın götürsün, sen bilirsin kızım ama bana sorarsan SU ÇATLAĞINI BULDU dedim der.

800  lira  maaşla, 100  milyarlık  bir  yolsuzluğu  savunmaya  dair  cümleler  kurabilen  bir  toplum, gerçeği görmelidir.  Çünkü gerçeği görmesi gereken toplumlardır, insanlardır. Konuşulması gereken kavram da ‘vicdan’dır. Devletlerin vicdanı olmaz. Toplumların ve insanların vicdanı olur.

/Cem ŞAHAN
19 Ocak 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder