17 Ocak 2014 Cuma

Bu Okul İşi Onur Kırıcı Gibi Geldi Biraz Bana..


Bildiğiniz gibi Avusturyalı OVM onca tepkiye karşın geldi Termik Santrali Terme'de kuruyor.  Gerekli her türlü onay ve izin kendilerine verildi. Yapacak bir şey yok. Biz bölgemizi, doğamızı koruma, insanımızı santralin olası tehlikelerine karşı uyarma düşüncesi içinde yapımına hep karşı olduk. Yoksa bana ne Borasco'dan bana ne namı diğer adıyla OVM'den. Şimdi bu konu niye aradan geçen onca zamandan sonra gene ele aldık. Bu kez durum daha farklı. Hatta biraz da onur kırıcı bir hal var.

Hatırlarsınız Santralin yapılacağı Kozluk Beldesinin Belediye Başkanı Şenol Kul, adı geçen şirketten bölgede yapacakları yatırımın karşılığı olarak bir okul istemiş bunu da defalarca gündeme taşımıştı. Bak senin santraline izin verdim Sende okul yap. Hatta Başkan Kul, bu talebini Avusturyalı bakanlarında katıldığı Santralin temel atma töreninde kürsüden dile getirmiş. Bir Türk vatandaşı olarak çok utanmıştım. Şimdi bu okul gene gündemde. Bu kez de Vali Hüseyin Aksoy’u okul arazisine götürmüşler. İşte konuyu tekrar ele almamızın nedeni de bu.

Ne günlere kaldık. Çocuklarımızın okula ihtiyacı var. Bizim de ona sahip olmak için Avusturyalı OVM'ye. O zaman da kaleme aldık. Şimdi de yazıyorum. Böyle bir istekten dolayı benim onurum kırılıyor. Ve eminim benim gibi birçok insanında.

Bu kadar düşkün müyüz? Bir beldemize, kasabamıza okul yaptıramayacak kadar yoksul muyuz?  Nereden çıktı Borasco’dan yani OVM'den okul istemek. Onun için mi ruhsat verdin OVM' ye demezler mi? Olacak iş mi bu. Hani bizim ulusal onurumuz. Beldenin okula mı ihtiyacı var?   Bildirirsin Valiliğe, Milli Eğitim Müdürlüğüne talebin Bakanlığa sunulur.  Gerçekten ihtiyacın varsa yapılır.  Hep demiyor muyuz güçlü Türkiye diye. Şimdi okul mu yaptıramıyoruz. 

Ya da Başkan değil misin? Başlatırsın bir kampanya. Sivil toplum örgütlerini yanına alırsın.  Halk da destek verir yapılır. Ama kimse bu ülkeyi dışarıda  'Okullarını da bizden istiyorlar ' dedirtecek duruma düşürmez.

Sonra o Avusturyalının yaptığı okula isim ne vereceğiz.  Borasco ilköğretim Okulu mu? Yoksa OVM Yüksek Meslek Okulu mu? Yabancının yaptığı okulda Santralin yararlarını öğreteceğimize Kendi yapacağımız okulda zararlarını anlatsak olmaz mı?
/Salim SÜRMELİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder