14 Şubat 2014 Cuma

Meslek Yüksek Okulları

Şu ilçelere açılan meslek yüksek okulları var ya. Onları kastediyorum. Issız yerlere neden açarlar bu okulları aklım almıyor. Üniversite okuyan öğrencilerimiz neden yalnızlığa itiliyorlar. İlçeler dedimse sakın alınmasınlar. Bu okullar ilçe merkezlerinin dışında bir yere açılıyor. Bağışlanan herhangi bir arsaya. Ki bağışlayan da babasının hayrına bağışlamıyor. Okulun etrafındaki arsanın değeri artsın diyerek yapıyor bunu.  Okul hastane veya herhangi bir kurum işte. Üstelik arsa bağışlama yarışı var. Hatta torpil bile aranıyor.  Benim arsamı al diyerek. Bunları geçiyorum.

Meslek yüksek okullarında okuyan öğrencilerin mağduriyetini bileniniz var mı?  Çoğu servislerle en yakın şehirlere taşınıyorlar. Orada ev kiralamışlar. Çünkü bildiğim kadarıyla 500 öğrenci yatılı olarak kalmalı ki öğrenci yurdu açılabilsin. Birçok yerde bu rakamı rüyada bile görmek mümkün değildir. Bu çok saçma geliyor bu anlayış. Şehirden tecrit edilmiş bir eğitim bu. Öğretim görevlisi ve üyesi için de bu böyle.

Ne varmış. Filan üniversiteye bağlıymışlar. İyi ki bağlılar. Bir de bağlı olmasalardı. Amaç ne diye soruyorum. Bulundukları ilçede üniversite kültürünü yaymak içinmiş. Katkı sağlıyorlarmış. Külahıma anlatın bunu siz. Kim inanır buna. Çocuk mu kandırıyorsunuz. İsraftan başka bir şey değil bu.

İlçenin önde gelenleri Ankara kapılarını aşındırıyor. Bizim ilçemize de isteriz. İsteyin bakalım. Al sana da bir yüksek okul.  Adı siyaset değil mi? Sonrası.  Perişanlık. İlgi yok, katkı yok, arayıp sormak yok. Hava atacaklar. Bizim ilçemizde de yüksekokul var. İyi ki var.  Ben bu işi tutmadım. Bana tamamen saçma geliyor. Peki ya size?

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder