19 Şubat 2014 Çarşamba

Samsun’da Yönetici Olursam

Ben Samsun’da yönetici olsaydım yapacağım ilk iş çevre düzenlemesi olurdu. Çarpık kentleşmenin önüne geçer, insanlarımızın yaşadığı evlerin daha güvenli olmasını sağlardım. Okul ve hastaneleri belirli yerlere toplar, bu bölgelerde yaptıracağım dayanıklı konutlar arasına yollar, köprüler yaptırırdım.

Günümüzde çocuklar sokak oyunları yerine bilgisayar oyunlarını tercih ediyor. Bu da obezite gibi birçok hastalığa neden olabiliyor. Bu durumu engellemek için çocukların oynayabileceği parklar yaptırırdım ama parklara sadece iki salıncak, iki kaydırak değil; çocukların kültürümüzdeki sokak oyunlarını oynayabileceği alanlar yaptırırdım. Bu parkların içine bir de küçük çocukların resim yapabilecekleri, oyuncaklarıyla oynayabilecekleri alanlar yaptırır, çocukların yaptıkları resimleri sergileyebilecekleri oyuncaklarıyla oynayabilecekleri alanlar yaptırır, çocukların yaptıkları resimleri sergiletebilecekleri sergileri düzenlemeleri, çocuklarla ilgilenmeleri için görevliler atardım.

Ülkemiz için şehirlerarası yolculuklarda kara veya deniz yolu yerine demir yolu daha kârlıdır. Çünkü taşıtlarda kullanılan yakıtın ülkemizde üretilmemesi ve herkesin bireysel araçlarını kullanması maddi yönden bizi zarara sokar. Bu zararı önlemek amacıyla Samsun ve diğer şehirlerarasında hızlı tren uygulamasına geçer ve çalışmaları başlatırdım. Böylece hem yakıttan hem de zamandan tasarruf edilip bir seferde daha çok yük taşınmasını sağlardım.

Samsun Namık Kemal Anadolu Lisesi Yazarlık Kulübü 10/C Esra Arslan. Daha güzel bir Samsun için bir adım da siz atın...

/İsa ABANOZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder