19 Şubat 2014 Çarşamba

Mesut Taner Genç -3

İki gündür sayın vali yardımcısı Mesut Taner Genç ile ilgili yazıyorum. İki yazıda Hürriyet gazetesi köşe yazarı Yılmaz Özdil’in yazdığı yazıları sizlere hatırlatmak için yayımladım. Dün ki yazımın sonunda Sayın Genç in yeni bir operasyon geçirdiğini sizlere duyurmuş ve geçmiş olsun dileklerimi sunmuştum. Bugün sevgili ağabeyim ustam Osman Kara ile birlikte sayın Genç’e geçmiş olsun ziyaretinde bulunduk. Ziyaret hastaneden taburcu olduğu için evde gerçekleşti. Ben Sayın Mesut Taner Genç ile daha önce hiç tanışmamıştım. Sağ olsun bizi evine kabul etti. Önce ameliyatı sordum. Safra kesesinde taş olduğunu ve onların alındığını anlattı.

Sonra yazdığı kitap hakkında sohbete başladık. Kitabı okuyanların kendisine yazdığı maillerden oluşan bir dosya getirdi. Epeyce kalın bir dosya tek tek okudum kimler mail atmamış ki. Mailler hep takdir edici… Yazdığım köşe yazıları üzerine konuştuk sonrasında. Devlete kırgın dargın değil. Ne görev verilirse memleketin her köşesinde yapmaya hazır. Öyle bazılarının konuştuğu ya da yazdığı gibi görevden alınmış değil. Şu an hâlihazırda izinli. Hakkında muhtemelen soruşturma açılacak. Henüz kendisine de gelen bir tebligat yok. Birilerinin dediği gibi siyasetle alakalı da bir tasarrufunu sezinlemedim. Benim açımdan faydalı bir ziyaret olduğunu da söylemeliyim.

Aslında anlamda veremiyorum açılacak olan soruşturmaya. Zira bu iktidar göreve geldiği günden itibaren sürekli demokrasiden ve düşünce özgürlüğünden bahsediyor. Herkes düşüncesini açıkça demokratik ortamda açıklasın diyor. Hatta bir yöremizin belediye başkanının H…tir sözü bile düşünce özgürlüğü kapsamında ele alınmadı mı? Hatta iki kere tekrarlamadı mı o belediye başkanı. Hatta çam ağacı ile alakalı nelerin yapılabileceğini örneklendirmedi mi? EEE şimdi bu sözler düşünce özgürlüğü ise Sayın Mesut Taner Genç’in sözleri ne? Vatana mı hakaret etti? Bizi bölmeye mi çalıştı? Ayrımcılık mı yaptı? Eğer bir düşünce özgürlüğü olacak ve herkes düşüncesini özgürce söyleyemeyecekse nerede kaldı demokratik haklar, düşünce özgürlükleri.

Haksızlıklar karşısında susanlar dilsiz şeytandır Hadis’ini de mi unuttuk? Demokrasinin olmazsa olmazı ise düşünce özgürlüğü hepimiz düşüncelerimizi demokratik olarak açıklamalıyız. Hepimiz Hırant’ız diyenler nerede? Niye hepimiz Mesut’uz, Taner’iz, Genç’iz diyemiyoruz?

/Mahmut ERDOĞAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder