23 Şubat 2014 Pazar

Mecidiye’deki Amblem!..

İlkadım Belediye Başkanı Necaattin Bey...  Değer verdiğim ender kişilerden birisidir... Belediye Başkanı olduğu ilk dönemlerde... Çoğu zamanını borçlarla boğuşarak geçirmiştir... Çalışkan, üretken, birikimli olması nedeniyle... Belediyenin borçlarını en aza indirmiş ve 2012 yılını... Yatırım yılı ilan etmiştir... Birçok projeyi hayata geçiren, birçoğunu da sırada bekleten Necaattin Bey... Son olarak Kentsel Dönüşüme de el atmış... İlk olarak Hastanebaşı ve çevre mahallelerden dönüşüme start vereceğini açıklamıştır... Bu takdire şayan bir durumdur... Kendisini kentsel dönüşümde ilk adımı attığı için... İlkadım Belediye Başkanı olarak kutluyorum...

Bu arada, simit satıcılarının simit tezgahlarını da... Dizayn eden başkan, Osmanlı figürleriyle bezenmiş... Tek tip ve sağlıklı bir konuma getirmiştir... Hergün gazetemizde yeni bir haberini verdiğimiz... İlkadım Belediyesi gerçekten 2012 yılına hızlı bir şekilde... Projelerini tek tek hayata geçirerek başlamış oldu... Çöpünüz altın olacak projesi birçok belediyeye örnek oldu... Çöp konteynırlarının yer altına alınması projesi de... Sokak sakinlerinin, benim evimin önünde çöp konteynırı istemiyorum... Serzenişlerine, küskünlük ve dargınlıklarına... Sokağa çöp poşeti atma hayasızlığına son vereceği kanaatindeyim...

Necaattin Bey, bazı sokakları da yine nostalji havasına soktu... En son olarak Mecidiye Caddesini dizayn etti... Fatih Sultan Mehmet Caddesi’ne uygun bir mimari oluşturdu... Buraya kadar Başkan’ın yapmış olduğu çalışmaları... İlkadım’lılar adına teşekkürle karşılıyorum... Yalnız; belki bu konuyu özel olarak kendisine anlatmam gerekirdi... Diye çok düşünmeme rağmen, kamuoyunun da bilgilenmesi... Bilmeden yapılan hataya ortak olmamaları için... Köşemde yazmak ve uyarmak zorunda hissettim kendimi... 1994 yılında, Ahmet Okuyucu Belediye Başkanı seçildiğinde... Partinin Meclis Üyesi Listesi’nden ben de seçilmiştim... Konuyu uzatmadan direkt mevzuya gireceğim...

Belediye için bir logo, amblem oluşturmamız gerekiyordu... Şimdiki amblemi bir ajansa veya arkadaşa çizdirmiştik... Ahmet Okuyucu amblemdeki, dalgaların üzerinde yer alan... Gemiye benzer şeklin aslında “Allah” lafzının oduğunu söylemiş ve... Bizleri de bu konuda Başkanlık makamında imtihan! etmişti... Evet, amblemdeki şekil “Allah” lafzının kendisidir... Ahmet Okuyucu’yu bazı açılışlarda yanınızda görüyorum... Ona da bu durumu sorabilirsiniz... İşte bu Amblemi siz bilmeden Mecidiye Caddesinde...Ayaklar altında ezdiriyorsunuz!.. Sayın Başkan, hemen araştırınız ve lütfen bu amblemleri... Ayaklar altında çiğnenmekten kurtarınız... Yine bilmeden binlerce insan bu amblemin üzerine basarak...  Cadde üzerinde geziniyorlar, bu yanlıştan bir an önce dönünüz...

Mecidiye Caddesi’nin İlkadım’da olduğunu herkes biliyor... Bu caddeyi kimse sizden alamaz, amblemi çiğnetmekle... Reklamımız olsun düşüncesiyle, kaş yaparken göz çıkarmayınız... Ben, bildiğim için üzerime düşen görevi yerine getirdim... Vebali attım... Uygularsınız, uygulamazsınız, gerisi size kalmış... Kalın Sağlıcakla

/Mehmet Hazinedar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder