14 Şubat 2014 Cuma

Bir Samsun Klasiği

İş adamı Yılmaz Ulusoy, Dünya Gazetesi Perşembe Rotası ekine verdiği röportajında ""Ben Trabzonluyum. Ama Samsun benim için çok önemlidir. Samsun kadersiz bir yer. Ben Samsun'a geldiğimde Türkiye'nin 11. vilayetiydi. Şimdi 44. vilayeti. Çünkü birlik ve beraberlik yok" diyerek konuşmuş. Bu haberi okurken yüreğimin burkulduğunu hissettim. Ulusoy bir iş adamı kimliğiyle söylemiş bunları. Her biri önemli ifadeler. Öyle kaş göz oynatmakla, somurtmakla geçiştirilecek sözler değil. Hatta herkesin elini şakağına koyup düşünmesi gereken sözler. Herkes şapkasını önüne koyup düşünmeli.

Şimdiye kadar gücümüz yettiğince biz de diyoruz fakat dinleyen kim? Benim çocukluğumda şehir çok daha canlıydı. Çalışmak isteyene mutlaka iş bulunurdu. Ben öğrencilik yıllarımda kendi çapımda ticaret yaparak okudum. Şehrin dörtbiryanı hareketliydi. Tekel işçileri karınca gibiydi. Azot/Bakır Fabrikaları hayli ekonomik sirkülasyon yaşatıyordu şehre. Buna bağlı irili ufaklı işletmeler vardı. Kapanına rastlamak mümkün değildi. Her gün bir yenisi açılıyordu. Devlet kapısı bugünkü kadar cazip değildi.  İnsanlar kendine yetiyordu. Siyasi gerilimlerin dışında asayiş olayları da pek yoktu. Olsa da kavgaların türü farklıydı. Peki ya şimdi?

Kusura bakmayın fakat bu şehirde hala üç maymun hikâyesi oynanıyor. Oynanmaya devam edildiği müddetçe de İş Adamı Yılmaz Ulusoy’un ifade ettiği bu kadersizlik sürüp gidecektir. Bu şehirde kimseyi eleştirmeyeceksiniz. Avuçlarınız şişinceye kadar alkışlayacaksınız. Yağcılık ve yalakalık yapacaksınız. Oy vererek makama getirdiklerinizin önünde eğileceksiniz. Kimseye gözünüzün üstünde kaşınız var demeyeceksiniz.  Gelene ağam gidene paşam diyeceksiniz. Böyle dediğiniz müddetçe siz onurunuzu kaybetmeye, yalakalık yaptıklarınız da kimliğini yitirmeye devam edecektir.  Eğer bunları yapmazsanız ağzınızla kuş tutsanız yine ‘kötü çocuk’ olmaya devam edersiniz.

Ne demiş iş adamı Yılmaz Ulusoy ""Ben Trabzonluyum. Ama Samsun benim için çok önemlidir. Samsun kadersiz bir yer. Ben Samsun'a geldiğimde Türkiye'nin 11. vilayetiydi. Şimdi 44. vilayeti. Çünkü birlik ve beraberlik yok"  Bu sözler artık bir Samsun klasiği oldu farkında mısınız. Neyse yazıyı bir kez daha okuyun ve düşünün.

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder