17 Şubat 2014 Pazartesi

Bakkal Babanın Siyasetçi Oğlu

Yunanistan'ın Kavala şehrinden Samsun'a göç eden bakkal bir babanın çocuğu olarak Çırakman Köyü'nde dünyaya gelen Tekkeköy Belediye Başkanı Hayati Tekin hayat hikayesi ve yaşadıklarıyla herkese örnek gösterilecek bir isim…

15 yaşında, babasını trafik kazasında kaybettiğinde Endüstri Meslek Lisesi Elektrik Bölümü 1. sınıfta olan Tekin, "Hayatın zor yüzünü babamı kaybedip annemle bir başıma kaldığımda anladım. Bakkal çocuğuydum. Bakkal da kalabilirdim, ama ben pes etmedim çalışıp çabaladım "diyor.

3 Dönemdir Koltuğunu Kaptırmıyor
Sadece mesleki becerileriyle değil, aynı zamanda vatandaşlar, meslek kuruluşları ve müteşebbislerle diyaloğu, sorun değil çözüm üreten kararları ve sonuç alıcı çalışmaları, gösterişten uzak mesai kavramı olmayan çalışma temposu ile tanınan Tekin,1999 yılı yerel seçimlerine CHP’den aday olarak katılarak seçimleri kazandı ve Kutlukent Belediye Başkanlığı görevine başladı. 2004 yılı yerel seçimlerinde tekrar Cumhuriyet Halk Partisi’nden aday olan Hayati Tekin açık farkla seçimi kazanarak Kutlukent Belediye Başkanlığı görevine kaldığı yerden devam etti. 2009 yılında Tekkeköy Belediye Başkanlığına DSP’den aday olarak seçimleri kazanan başkan Tekin Tekkeköy Belediye Başkanı olarak görevine devam etti. Baykal tarafından CHP'den ihraç edilen Tekin, Kılıçdaroğlu'nun Genel başkanlığı ile birlikte tekrar CHP'ye adım attı.

“Hem Çalıştım Hem Okudum”
Bu haftaki Pazar Sohbeti konuğumuz 15 yıldır Tekkeköy Belediye Başkanlığı koltuğunu kimseye kaptırmayan  Hayati Tekin. Evli ve üç babası olan Başkan Tekin okul yıllarında çektiği zorluklardan siyasete uzanan yolcuk serüvenine kadar her şeyi içtenlikle (bazen de gözleri dolarak) anlatıyor. Babasını kazada kaybetmesiyle tüm hayatı bir anda değişen Tekin yaşadıklarını böyle dile getiriyor:

"Babamı kazada kaybettiğimizde öylece annemle bir başımıza kala kaldık. Lisede olduğum için o dönemler okulu bırakıp bırakmama konusunda ikilem yaşıyordum. Ama sonra dedim ki okuyacağım. Çırak olarak çalıştım bazen. Çalışırken de  okudum. Liseden hemen sonra üniversite sınavlarında Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'ni kazandım. Meslek lisesi olup da üniversiteyi kazanmak o dönemde kolay değildi. Ama ben başarmıştım. Sonra üniversite yıllarım başladı. O yıllarda benim için çok kolay geçti sayılmaz. Hem lise hem de üniversite hayatım boyunca bir taraftan çalıştım bir taraftan okudum. Üniversiteden mezun olduktan sonra da hemen iş hayatına başladım. Bir çok işyerinde çalıştım askerliğin ardından da Samsun'a geri döndüm. 1987 yılında DSİ'de göreve başladım. 1990 yılında DSİ'den ayrılarak Samsun Büyükşehir Belediyesi'ne geçtim ve buradan da 1994 yılında serbest çalışmak üzere ayrıldım."

Bileği Bükülmeyen Başkan
Siyasete ilk girdiğinde seçim kaybeden Tekin'in 15 yıldır bileğini ise kimse bükemiyor. Deyim yerindeyse Tekin, 'Tekkeköy'de 15 yıldır bileği bükülemeyen başkan' olarak anılıyor. Tekin seçime girdiği ilk anları şöyle anlatıyor: "Aday olmayı hiç düşünmüyordum. Birden bire son dakika denir ya benim adaylık serüvenimde böyle oldu. Son anda aday oldum. Umudum da yoktu. Beklediğim gibi de oldu. Seçimi Şakir Bey (Şakir Özön) kazandı.(Burada gülüyor) Sonraki süreçte 1994 yılında Büyükşehir Belediyesi'nde çalıştığım dönemde insanların yeniden aday olmam konusunda baskıları ve ısrarları arttı ve ben de tekrar aday oldum. Bu sefer kaybetme falan da yok öle. Başkanlık koltuğu maceram işte böyle başladı."

Adeta Meydan Okuyor
3 dönemdir başkanlık görevini başarıyla sürdürdüğünü belirten Tekin, yine oldukça iddialı konuşuyor. 30 Mart seçimlerinden de zaferle çıkacağını ifade eden Tekin," Bu seçimlerin de  galibi belli. Karşımdaki adaylar boşuna uğraşıyor. Önümüzdeki dönemle birlikte 10 yılda süper bir hale getirdiğim ilçeyi, benden devralacak kişinin başarılı olmasını isterim. İlçemizin beceriksiz, acemi ellerde kalmasını kesinlikle istemem.  Zira önümüzdeki yerel seçimlerin sonucu bellidir ki büyük bir oy farkıyla yeniden seçileceğimizden kimsenin şüphesi yok” diyor ve sözleriyle en büyük rakibi olan Hasan Togar'a  da bir nevi meydan okuyor.

“Hasan'ı Severim, İyi Çocuktur”
Kendisini sürekli eleştiren AK Partili aday Hasan Togar ile ilgili düşüncesini de sorduğumuz Başkan Hayati Tekin, "Hasan'ı severim aslında iyi çocuktur. (Gülüyor) Siyaset işte böyle bir şey. Bazen atışsak da bunlar siyasetin cilvesi. Ama Hasan'ın bazı tutarsız konuşmaları bir ağabey olarak beni kızdırıyor. Daha önce de dediğim gibi cahil cahil konuşuyor. Bende istiyorum ki karşımdaki aday bilgili olsun. Bilgili olsun ki bir dönem sonra emanetimi bıraktığımda gözüm arkada kalmasın.

Tekkeköy’ü Uçurduk
Tekkeköy’de turizm, eğitim ve sağlık alanında, her açıdan geliştirdiklerini söyleyen Başkan Tekin, "Karadeniz'deki ilk insan yerleşkesi olan Tekkeköy mağaraları 360 bin metrekarelik bir alana sahip. Biz bu alanın 360 bin metrekareden 96 bin metrekaresini kamulaştırıp faaliyete geçirdik. Tekkeköy Arkeoloji Vadisi'nin bir kısmını piknik ve mesire alanı olarak tamamladık ve açılışını yaptık.  Bunun yanı sıra Tekkeköy’de nerede bir sıkıntı varsa anında çözüm bulduk ve sorunu halletme noktasında çalışmalar yaptık. Adeta Tekkeköy’ü hizmetle uçurduk ”dedi.

“Mübadele’nin İzinde” Yazı Dizisine Övgü
Ailesi bir mübadil göçmeni olan Tekin'e son olarak gazetemizde yer alan “Mübadele’nin İzinde” yazı dizisi ile ilgili olarak görüşünü ve duygularını soruyoruz…  Tekin: " Yazılanları ilk okuduğumda çok etkilendim. (Gözleri doluyor) Samsun'da mübadil olmak muhteşem bir duygu. Mübadillerin neler yaşadıklarını anlatan ve o yazı dizisini hazırlayan arkadaşıma ben çok teşekkür ederim.  Biz mübadiller, ulusal bütünlüğe çok önem veririz.  Kültür, örf ve adetlerimizi yaşatır, din ile bayrağımızı ayrı tutmayız. Yazıda da bunları tekrar tekrar yaşadım" diyor.

/Zelfi VURAL
17 Şubat 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder