19 Şubat 2014 Çarşamba

Çöp Kokan Şehir

Samsun, güzel bir şehirdir. Karadenizde bir başka şehirde yaşamak istemezdim. O derece güzeldir. Hele son dönemde yapılanlar... Yapılan alışveriş merkezleri ekonomiyi yeterince harekete geçirmemiş olsa da yine de şehre bir gelişmişlik kattığı inkâr edilemez.

Tramvayı ele alalım. Toplu taşımaya ne büyük güzelliktir. Ama biraz kısa mı oldu acaba? Bence kısa oldu. Yani ben olsam bu kadar kısa bırakmazdım. Kısa ama yine de seviyorum. Hatta ben altımda oynayan kaldırım taşlarını da seviyorum. Yürümek onlarda zevkli. Gündüz sokak sokak gezip bütün kötü kokuyu bize koklatan çöp kamyonları yok mu? Onları bile seviyorum. Ama gece yapılsa bu iş o kokudan memnun olmayan yurttaşlarımızın çok hoşuna gider bence.

Sevmediğim konular da var elbette. Kurtuluş yolunu mesken tutan ayakkabı boyacılarının, ellerinde kartlarla dolaşıp onları satmaya çalışanların ve ellerinde güllerle dolaşıp gençlere satmaya çalışan satıcıların tacizlerinden yeterince bıktım. Bıkmayan var mıdır? Hiç değilse insanların hava alıp güneşin tadını çıkartmak için gittikleri yerlerde taciz edilmeleri ne büyük ayıp! Buna bir çözüm bulunabilir.

Ya ilçelerdeki alt yapı sorunlarına ne demeli? Biraz yağan yağmurda bataklığa dönen sokaklar, paramparça olmuş ve defalarca yapılmamış yollar. Eminim yöneticilerimizin gözünden kaçmış. Bu yerlerde yaşayanlar memnun değiller. Ya kışları sokakları kaplayan ve adeta nefes kesen o kömür kokusu? Buna hâlâ bir çözüm bulunmadı. Bu şehre iyilik yapılmak isteniyorsa kenar köşe mahallelerine parklar yapmak yerine önce oraların alt yapı sorunları çözülse kötü mü olur?

Samsun, merkez olarak yeterli bir şehir. Sorunu kenar mahallerinde. Ben olsam geri kalmış bataklık mahalleleri olan bir şehre yüzlerce park yapmazdım. Her neyse. Yöneticilerimiz daha akıllıca düşünebilir. Şehir güzel. Hizmet tam. Ama akıllıca olduğunu düşünmüyorum.

10/C sınıfından Eren Taslak da Şehri Samsun ile alakalı düşüncelerini böylece yazıya dökmüş. Kendisine teşekkür ediyorum. Genç bir bakış açısı şehrimizi böyle görmüş veya görmek istemiş. Daha güzel bir Samsun için biz yazmaya devam edeceğiz. İnşallah faydalı olur. Namık Kemal Anadolu Lisesi Yazarlık Kulübü. Bizi takip edenleri güzel yerlere götüreceğiz. Emin olunuz. Sevgiler…

/İsa ABANOZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder