14 Şubat 2014 Cuma

Yaşar Doğunun Evi Virane Gerisi Bahane

Bu konuda yazdığım yazıların sayısını ben bile unuttum.  Önüme çıkana anlattım.  Dünya ve Olimpiyat Şampiyonu ünlü güreşçimiz Yaşar Doğu’nun Kavak-Emirli Köyündeki evi görenleri hayrette bırakıyor. Bu kadarı da olmaz dedim. Bu ev böyle giderse bir iki yıla kadar yıkılabilir, önlem alınması gerek dedim. Hep gelecek yıla, gelecek bahara bıraktılar. Yıllarca bu evin virane halini görenlerin yüreklerini yaktılar. Hele şükür ki bu ev dayanıklıymış ve hala direnmesini biliyor. Soruyorum size böyle bir güreşçi batıda yaşamış olsaydı, evi hiç bu durumda bırakılır mıydı? Peki, biz neden sahip çıkmıyoruz. Niçin hep mazeret üretiyoruz. Niçin kendimize malzeme yapıyoruz.

Bu memlekette Atasporumuz güreşimize ayıracak paramızda vardır, onun yoluna verecek canımızda vardır. Hayır, sakın ola ki bu konuda kimse savunmaya geçip mazeret üretmeye kalkışmayınız.  Köylüler; Özellikle bu evi gören güreşçilerin hayal kırıklığına uğradıklarını, hatta birçoğunun bu evin duvarının dibinde hıçkırıklarla ağladığına şahit oluyoruz diyorlar. Buna hakkımız yoktur.

Bu evin restore edilerek bir güreş müzesi haline getirilmesi gerekirdi. Yıllardır yapılmadı. Vaatlerle saatler geçiştirildi. Hatta yıllar bile. Ben defalarca gittiğim bu köy ve evde hiçbir değişikliğin olmayışına güreşçimiz ve güreşimiz adına üzülüyorum.

Yaşar Doğu Türk Milletine mal olmuş bir güreşçimizdir.  Evin Güreş Sever Türk Milleti tarafından aslına uygun olarak yeniden imar edilmesini umuyorum. Bu anlamda öncelikle Güreş Federasyonunun bir an evvel harekete geçerek yerinde incelemeler yapmasını da temenni ediyorum.

Yaşar Doğu 1913 yılında Samsunun Kavak İlçesine bağlı Karlı köyünde doğmuş ancak babasının vatani görevi sırasında şehit düştüğü haberi gelince, iki aylıkken annesiyle birlikte Emirli Köyündeki dedesinin evine dönmüş, askere gidinceye kadarda bu evde yaşamıştı. Bu süre içerisinde güreş yapmış ününü çevre ilçe ve illere duyurmuştu.

Virane olan sadece Yaşar Doğu’nun evi değil ki. Türk Güreşi de bundan yara alıyor. Bölgemizde, hemşerileri de… Hani nerede bu evi kurtaracağız diyenler. Nerede bu evin makus talihini yenmeye söz verenler…

Şampiyonluksa şampiyonluk, başarıysa başarı. Biz ne zaman kendi insanımıza sahip çıkabileceğiz?

 “Türk Gibi Kuvvetli” Sözünü söyleten, güreşimizde Yaşar Doğu’dan önce ve Yaşar Doğu’dan sonra Türk Güreşi dedirtecek kadar ekol oluşturan bu ismin evi böyle virane mi kalacaktı?

 Onun ismini kullanarak kendilerine yer arayanlar, hatta yer bulanlar, bilmem hangi koltukları dolduranlar şimdi neredesiniz?

Yılların verdiği tecrübelerle Anlıyoruz ki güzel sözler bahane, Yaşar Doğu’nun evi yine virane… Bu mu bizim vefa anlayışımız?

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder