23 Şubat 2014 Pazar

Samsun Ne İle Gündeme Gelmeli

Samsun Organize Sanayi Sitesini geziyorum.  Burada üretim yapan dünya çapında dev işletmelerimiz var. Birçoğu dünya devleriyle yarışıyorlar. Yani dünya pazarlarında önemli bir yere sahipler. Aslında bu durumu Samsun halkının bilmesi gerekiyor. Öğrenciler, öğretmenler… Bu bilinçlenmeyi önemsiyorum. Samsunla gurur duymak birkaç noktaya takılıp kalmakla olmamalı. Resimlere ve yazıya değil, üretime bakmalı. Organize Sanayi Bölgesine gidip bu kuruluşları görünce Samsunumuz adına gururlanıyorum. Samsun böyle kuruluşlarla gündeme gelmeli diyorum.

Önce aylarda da yazmıştım. Samsun genelde asayiş olaylarıyla gündeme geliyor. Bu durumun hoş olmadığına dikkat çekmiştim. Her yerde olduğu gibi burada da gündelik hayat içerisinde birtakım hoşnutsuzluklar olabilir. Oluyor da. Böyle her olay büyütülürse bunun Samsun için iyi olmadığı kanaatindeyim.

Yatırımcı öncelikle şehrin asayişine dikkat eder. Halkın birlik ve beraberliğini gözlemler. Ne yaptığını ne düşündüğünü dikkate alır. Bu şehirde şehrin kalkınması için gerekli binlerce unsur var iken çatal/kaşıkla uğraşmanın bir yararı olmadığına inanıyorum. Düşünenlerin, uygulayıcıların, yaşayanların bir araya gelip bir adım daha ileri nasıl yol alabiliriz düşüncesini dert etmeleri gerekmez mi?

Şehirler insan eliyle şekillenebiliyor. Ve şehirler insanı yetiştiriyor. Bu anlamda yaşadığı şehir insanın dostu oluyor. Ananası babası evladı gibi ayrılmaz bir parçası haline geliyor. Biz buna ocak diyoruz. İnsan hiç kendi ailesinin, ocağının, dostunun, evladının kötü halleriyle anılmasını konuşulmasını ister mi? Bir insanı eh çok mutlu eden olay dostunun yakınlarının iyi halleriyle anılması değil midir? Peki, biz ne yapıyoruz? Dahası ne yapmalıyız? Karar sizin, hepimizin…

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder