14 Şubat 2014 Cuma

İlçe Minibüsleri ve Halk Eziyeti

Ben bu konuyu kaç kere yazdığımı unuttum. Bakın işte yine yazıyorum. Yazsan ne çıkar herkes bildiğini okuyor diyenler var. Yoo ben öyle demiyorum. Haksız olanları bir gün tarih yargılar. Bunu biliyorum. Hem de adım gibi biliyorum.

Bugün elinizde makam var iken belki dünyadan biraz kam alırsınız. Tutar bazılarından da intikam alırsınız. Fakat bir gün devir gider devran döner ortada kalırsınız. Samsun merkezinden yola çıkınca Kavak’a 35 dakika da gidebiliyorsunuz. Ancak Kavak minibüslerini bulunduğu yere gidebilmek için en az 1 saat uğraşmalısınız. Aman o ne rezalet.

Vezirköprü, kavak, Asarcık, Havza, Lâdik istikametine giden araçlar Yeşilkentte bir akaryakıt istasyonunun önünde bekliyor. Hem de şehirlerarası yol güzergâhında. Bu ne acımasızlık. Ben utandım, utandım, utandım. Peki, aynı duygular siz de yok mudur? Sizin yakınlarınız hiç aynı şartlarda oraya gidip geliyor mu? Ne cevap vereceksiniz? Hadi gelin konuşalım diyeceğim ya siz bunu yapmaz, yapamazsınız.

İlçelerden gelen vatandaşlarımız şehre girmeden önce insin araçlardan bir silkelensin mi diyeceksiniz? Ya da akıllarına gelince kalkıp şehre gelmesinler mi diyeceksiniz. Köylerde soruyorum Samsuna gelmeyeli ne kadar oldu diye. Verdikleri cevap ne biliyor musunuz? Nasıl gelelim “Müslümana gâvur eziyeti varken” diyorlar.  İlçe ve köylerle irtibat kesiliyor.

Sizler gibi tuzu kuru değil ki bu insanlar. Şehre gelirken sattıkları yumurtanın parasını hesap ederek geliyorlar. Büyükşehirmiş alışmalıymışlar. Bırakın bu teraneleri. İnanmadığınız sözleri ambalaj içinde yalana dökerken çok gülünç olduğunuzun farkında mısınız? İnanın bu zulüm sizi abat etmez. Görün de bakın. Bu kadar bedduayı ancak bu şartlarda alabilirsiniz.

Hem de 70/80 lik Mehmet emmilerin, Ayşe teyzenin berrak içten bedduası bu. Çünkü onlar hayatlarında çok az beddua etmişlerdir. Allah ıslah etsin demeleri yeterlidir. Ha şimdi sıkı durun. Çok saygıdeğer muhterem daha ne kadar nezaket arz eden kelime varsa söylüyorum size. Gelin sizinle aynı şartlarda Samsun merkezinden çıkıp o minibüslere gidelim. Var mısınız?

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder