23 Şubat 2014 Pazar

Samsun Simidi’ne Patent...

Nihayet!.. Evet, nihayet Samsun Simidi... Marka yolculuğuna çıkıyor... Ben, birkaç defa bu köşemde... Samsun Simidi ve Ekmeği ile ilgili... Yazılar yazdım... Samsun Simidi’nin ve Ekmeği’nin... Gezip gördüğüm ve gittiğim illerde... Tadını, lezzetini, şeklini bulamadım... O yüzdendir ki Samsun Simidinin bir MARKA olarak... Tescillenmesini, patent alınmasını önermiştim... Bu teklifim gecikmeli de olsa... Samsun Ticaret ve Sanayi Odası’nca... Türk Patent Enstitüsüne müracaat edilerek... Patent talebinde bulunulmuş...

Markalama için başvuru yapılan... Samsun Simidi’nin özellikleri şöyle tarif ediliyor... “Samsun Simidi’nin mayası... Olabildiğince azdır... Mayalama/fermantasyonu kısadır... Hamuru yarı sert olup... Pekmezle karıştırılarak yapılmakta... (Burada pekmezler sayılmış -Üzüm, dut, elma, armut) Bol miktarda susam kullanılmaktadır...”

Bu tarif, Samsun Simidi için... Yeterli midir bilmem ama... Bu tarif ve özellikler üzerine... Samsun Simidi patent alacak... Samsun Simidi için markalama başvurusuna... Altı ay boyunca itiraz yapılabilecek... Ürün tescillendikten sonra... Samsun Simidi’nin üretiminde denetim yapılacak... Kanun hükümlerine göre...

Samsun Ticaret veSanayi Odası Koordinatörlüğünde... OMÜ’den, Fırıncılar Odası’ndan... Samsun Gıda Borsası’ndan ve Valiliğin... Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nden birer üye ile... Komisyon kurulacak ve simidin üretim süreci... Denetlenecek... Demek oluyor ki... Simit fırınları bundan böyle artık... Samsun Simidi diye ürettiği simidi... Kendi kriterlerine göre değil de... Patent alınan kriterlere göre üretecekler...  Öyle ya da böyle!..

Samsun Simidi’nin damak tadını ve lezzetini... Başka yerde bulamazsınız... Bu konuda girişimde bulunan... Ticaret Odası yetkililerini kutluyorum... Samsun’un neyi meşhur denildiğinde... En azından, “Simidi” diyebileceğiz... Kalın Sağlıcakla.

/Mehmet Hazinedar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder