26 Şubat 2014 Çarşamba

Mısra Mısra Çavuşoğlu Zekeriya

-Anadolu destanı (şiir) -Bir öpücüğe barış (öykü) (Kültür Bakanlığı öykü mansiyon ödülü) -Gerçekleşen düş (masal) (İnönü Üniversitesi masal yarışması birincilik ödülü) -Umutlara değmez kurşun (öykü) -Sessiz kalemlerin öyküsü (şiir) -Gök yorgan yer yatak (şiir) -Türk Dili ve Edebiyatı Bilgileri Kaynak Kitabı -Öss Edebiyat -Çanakkale Destanı (Çanakkale jüri özel ödülü)…

Onlarca kitap… Onlarca yarışmalarında birincilikler ve ödüller… Öylesine bir şair  bir öykücü ya da yazar değildir  Çavuşoğlu. Suya sabuna dokunarak yazılmış bir şiirdir Zekeriya Çavuşoğlu. Damla damla göl olmuş bir birikim. Kimine gardaş, kimine yoldaş olmuş bir ömürdür. Vicdanına rüzgar olmuş bir dost adamdır. Sizlerle bu hafta onu paylaşmak istedim.

Yaşamı aşkla yorumlarken herkesi ve her şeyi sevgiyle yoğurur. Öyle demiyor muydu bir şiirinde:

“kim demiş ki
“ yaşam bir şiir değildir…” diye
sen/ ben
ve biz
yani ikimiz
şiirin bu cennet ülkesinde
en ulaşılmaz, en derin, en yaşanası
ve en görkemli dizeleri değil miyiz…
sen/ ben
ve biz
yani ikimiz.”


Bir başka şiirinde;

“kalemin ehli olan, aşığı çölde bulur
gönül gezginidir o, kâh burda kâh ordadır
şirin’in bahçesinde, yanar yanar, kordadır
salar kendin dikene, kendini gülde bulur.”

Bu toprakların kavruk tenindendir Çavuşoğlu. En çok bu yüzden ciddiye alır türküleri. Türkü söyler çünkü.

“Uçan kuştan, esen yelden sözüm var
Türkü benim, türkü beni söylüyor
On yıl değil, on bin yıllık özüm var
Türkü benim, türkü beni söylüyor

Altaylardan çıkıp düşüldü yola
Ölümlerle, zulümlerle kol kola
Anayurtta gayrı verildi mola
Türkü benim, türkü beni söylüyor”

Zamane bir hal değildir O. Nazar eder, elem eder, keder eder kendine:

“Bir sokağa daldım yolum şaşırdım
Türkün adı, sanı silinmiş gardaş
Kapıya, bacaya her dilden levha
Ne büyük iştahla ilinmiş gardaş

Burger King’de yedik bilmem ne mene
Ayakta yenirmiş, böyle zamane
Adidas, Centilmen şaştım kaç tane
Dil ile yürekler delinmiş gardaş

Baba olmuş peder, Suzan’sa Suzi
Nereye el atsam hep yaban izi
Global mılobal yıktılar bizi
Düşmanlar dost gibi bilinmiş gardaş

Boku biyen mersi, ay lav yu canım
Uyduk piyasaya, duymasın hanım
Çavuşoğlum şaştım, kurudu kanım
On bin yıllık izler silinmiş gardaş”

Velhasıl sevgili okuyan, bizim bizden olan son halimize inat özdedir Sevgili Çavuşoğlu. Samsun böyle şairlere sahip olduğu için sizcede talihli sayılmaz mı?

Güzel günlere uyanın, Sağlıcakla kalın efendim.

/Uğur DEDE
26.02.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder