19 Şubat 2014 Çarşamba

Amazonlar Gerçek Değil Mi?

Geçtiğimiz pazar günü gazeteleri göz gezdirirken, Canik Belediye Başkanı Osman Genç’in ‘Amazonlar gerçek değil’ şeklinde sözlerine ve onunla aynı görüşü paylaşan profesörlerin açıklamalarına takıldım. Hem Genç’in hem de o profesörlerin bu konuda hiç bir şey bilmediklerini anladım.

Kendileri Amazon’ların yunan mitolojisinde bir masal olduğunu söylüyorlar. Bu da gerçek değil, çünkü Amazonlar gerçektirler ve Terme ile Çarşamba yöresinde yaşamışlardır. Profesörler ve başkan oturdukları yerden atıp tutuyorlar. Şimdi ben size Amazonların var olduğunu, yer ispatıyla anlatacağım.  

Bir zamanlar Terme İlçesi’nin Gölyazı beldesi’nde bir kaç kalıntı bulunmuştu. O zamanlar Gölyazı Belde Belediye Başkanı, orada panayırlar yaptı. Heykeller dikerek dikkat çekmeye çalıştı. O da yanılmıştı. O da yanlış bölgede arıyordu. Amazonlar gerçekte Terme İlçesi Bafracalı köyü, Meşeyazı ve Aybedel denilen (Ayabedel) anlamlı bölgede yaşamışlardır. Şimdi arkeologlara, araştırmacılara, tarihçilere sesleniyorum. Terme sınırları içerisindeki Simenit olarak bilinen gölde hiç araştırma yapıldı mı?

Bu gölün altında batık bir şehrin olduğunu biliyorlar mı? Yıllardır o bölgede yaşayan insanları hiç dinlediler mi? Yaz aylarında gölde sular çekildiğinde, oralarda yapılan gizli kazılarda sayısız tarihi eserler çıkarıldığını, definecilerin oralarda cirit attığını biliyorlar mı? Lütfen bu konuyla ilgili bir araştırma yapınız. Ayrıca Terme Gölyazı Belediyesi ile irtibata geçiniz. Ayrıca sadece Amazonlar değil, Ayvacık yöresinde Roma İmparatorluğu’na ait kalıntıların bulunduğunu, Ayvacık Ortaköy mevkiinde Roma İmparatoru II. Justin dönemine ait paraların bulunduğunu (Ben o paraları gözlerimle gördüm) biliyor musunuz?

Tarihimiz öyle abartılarla dolu ki adeta tüm insanları kandırmışlar. En basit bir örnek vereyim: Çarşamba’da bulunan Rıdvanbey Camii’nin adının gerçek olmadığı, cami’nin gerçek adının Rahtıvan Camii olduğu gibi Amazon’ların da Terme ve Çarşamba kıyı sahillerinde yaşadıklarını söylemek istiyorum.

Yerini de söyledim. Gitsinler oralarda araştırma yapsınlar, Simenit Gölü’nün sırrını araştırsınlar. Oralarda kazılar yapsınlar, gerçek ortaya çıkacaktır. O bölgede yapılan kazılarda bulunan heykellerin tek göğüslü kadın heykelleri olduğu görülmüştür. Ayrıca mezarlarında; Ok, yay, mızrak, kadın takı ve süs eşyalarının olduğu gözlenmiştir. Bölgemizde bu kadın savaşçılar yaşamıştır. Bu bir gerçektir ve araştırma yapmadan da kimse yok demesin. Bunların gün yüzüne çıkarılıp ülke turizmine kazandırılması gerekmektedir. Böylelikle ekonomimiz de kazanacaktır.

/Ertan SAĞLAM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder