23 Şubat 2014 Pazar

T’ ler Sahilleri Kurtardı Mı?

Samsun’un en önemli kumsallarına sahip olan  Çatalçam ve Taflan beldelerindeki sahillerin dev deniz dalgalarınca yutulduğunu hatırlayacağınız gibi, OLAY gazetesinde duyurmuş ve ilgililerin dikkatlerini çekmiştik.  Bizim uyarılarımızdan mı, yoksa çevre sakinlerinin feryatlarından mı, her neyse DLH. adı geçen sahillere T denen önleyiciler yapmaya başladı.  Bu T denen önlemler ilk kez, Taflan sahillerini yutmaya başladığında, yanılmıyorsam 5 yıl önce olabilir..  Dereköy Balıkçı Barınağından Samsun yönüne doğru yapılmıştı.

Geçen süre içinde bu T’ler adı geçen sahillerin aşınmasının önüne geçemedi. Bugün Taflan beldesi sınırları içinde sahillerde bir karış dahi kum kalmamıştır. Üstüne üstlük, yöre halkının yaz aylarında yürüdüğü sahildeki yürüme yolu da sizlere ömür.

Çare Buysa, Çare Değil!
Sahillerin bu içler acısı halini resimleyip yayınlamamdan sonra, Atakum Belediye Başkanı Metin Burma da bir gazeteci ordusu ile yok olan sahillerin önünde basın toplantısı yapmış ve bir kez daha ilgilileri göreve davet etmişti. DLH. bu kez Taflan sahillerindeki mevcut T’lere 6 adet daha ekleme kararı almış.  Şu anda anılan 6 adet T bitmiş vaziyette.  Son T Taflan sınırlarının son noktasında inşa edildi. Peki, Çatalçam yönü ne olacak? Orada bu T’leri yapan Müteahhidin elemanlarıyla görüştüm. -Çatalçam sahillerine T yapılmayacak mı? diye sordum. Aldığım yanıt “hayır” oldu.
     Xxx

Ben Mühendis değilim, ancak her kafası biraz çalışanın da benim gibi düşündüğüne eminim.  Taflan’da da görüldüğü gibi T’ler çare olmuyor. Yapılan T’ler bir defa denizin sakin olduğunda su seviyesinden neredeyse bir karış yükseklikte. Denizin dalgalı olduğu zamanlarda T’lerin üzerinden dalgalar çok rahat bir şekilde aşarak sahile doğru yoluna devam ediyor. Amaç dev dalgaları T‘ler vasıtasıyla göğüslemek değil midir? Ben diyorum ki; Madem T yapıyorsunuz hiç olmazsa birazcık yüksekçe tutun.. Bilemiyorum.. Bu işin ihale aşamasında veya şartnamesinde T’lerin yüksekliği denizin durgun olduğu zamanda şu kadar santim olacaktır diye bir ölçü var mı, yok mu bilemiyorum.

Veyahut belli bir ölçü var da Müteahhit kafasına göre mi yapıyor anlamış değilim.  Zira, Dereköy Balıkçı Barınağına yakın T’ler daha şimdiden sulara gömülmüş gibi duruyor..  Önceki gün bizzat Taflan sahilini baştan sona sahilden inceledim.  Yapılan T’lerden sonra sahilin durumunu gözledim.  Ben her hangi bir değişiklik saptamadım.  İnşallah yanılmış olurum..  Hadi diyelim, yapılan T’ler Taflan sahilinin bundan sonraki tahribatını önledi.  Ya Çatalçam kumsallarının yok olmasına bir tedbir düşünülüyor mu acaba?

/Ferruh ÇETİN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder