23 Şubat 2014 Pazar

Uğur Dede

Kültürel çalışmalar deyince akla ilk gelen fedakârlıktır. Gayrettir, azimdir, özveridir. Dahası var sanatkâr ruhu taşımak ve işini sevmektir. Buna kişinin yaptığı işte kendisini kaybetmesi de denir. Bir sanatkâr böyledir. Tabi bütün bunlar bilgisiz birikimsiz tecrübesiz olmaz. Kültür ve Turizm Müdürlüğü Personeli Uğur dede’den söz etmek istiyorum. Bu anlamda aranılan şartları kendisinde görüyorum.

Uğur Dede yazısı düşüncesiyle velhasıl bütün zamanını yaptığı işe ayıran bir insan. Yayınlanmaya hazır birisi roman birisi şiir olmak üzere iki de kitabı var. Bu aşamaya gelmiş ki umarım yakında yayınlanması da nasip olur.

Samsunda düzenlenen birçok kültür sanat gecelerinin temelinde var. Kültür araştırmalarında yine o var. Hele son zamanlarda bizimde kurucu olarak yer aldığımız Samsun Kültür Sanat Platformunun belkemiğini oluşturuyor. Derneğin Genel Sekreterliğini üstlenmesini ve yürütmesini ayrıca bir şans olarak görüyorum. Bu dernek 21 Vakıf ve Derneğin bir araya gelerek kurmuş olduğu önemli bir Sivil Toplum Kuruluşudur. Samsun Vali Yardımcısı Sn. M. Taner Genç’in Başkanlığını yaptığı bu platforma STK anlamında ilktir. Bu ilkte bir İlkadım şehri olan Samsuna nasip olmuştur.

Hemen söylemeliyim ki kültürel çalışmalar önünüze gelen yazıları onaylamak gibi olmuyor. Üretim istiyor. Mesai ile başlayıp biten bir süreçte gerçekleşmiyor. Gününüzü hatta yirmi dört saatinizi alıyor. Bitmedi. Rüyalarınıza konuk oluyor. Onunla seviniyor üzülüyorsunuz. Hayatınıza karışıyor. Onunla sağlığınıza kavuşuyor onunla hastalanabiliyorsunuz. İşte Uğur dede bu anlamda bir kültür mimarıdır. Kendisini defalarca sözlü olarak kutladım. Fakat söz uçar yazı kalır demişler. Bu defa da bir yazıda tebrik etmek istedim. Böyle gayretli insanlar her zaman gereklidir. Alet işler el övünür demişler. Övünenler övünüyor. Sevgili Uğur Dede seninle övünüyoruz… Başarılı çalışmalar dostum.

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder