14 Şubat 2014 Cuma

Kütüphanelere Ağıt mı Yakalım?

Ziya Paşanın güzel bir şiiri var, orda; 
‘Diyar-ı küfrü gezdim beldeler kâşaneler gördüm
Dolaştım mülk-i islamı bütün viraneler gördüm

Bulundum ben dahi dar-üş-şifa-yı Bab-ı Âli'de
Felatun'u beğenmez anda çok divaneler gördüm’ der

Ben de Kültür Memur-Sen Genel Yönetim Kurulu Üyesi olmam vesilesiyle il, ilçe kütüphaneleri gezdim.  Bana sorarsanız çoğu yerde viraneler gördüm. Neden mi? Kütüphane var amma içinde çalışan yok. Bir tane memur tayin edilmiş. Her şeyi bu memurdan ibaret.

Bakmayın siz oradaki kaymakamları, belediye başkanlarının kitap hakkında koca koca laflar ettiğine. Uğramazlar bile. Hele belediye başkanları seçimden seçime uğrarlarsa hepsi bu. Bakın şimdi koskoca Havza’da bir tane memur var. Ladik ve  Kavak’ta da  aynen böyle.

Buradaki memurlara bir dokun bin ah işit. Hani kitabın hizmetindeydik. Hani eğitim deyince mikrofonu elinden düşürmeyenler. Nerede kitaba köle olurum diyenler. İnanmıyorum bu laf cambazlarına.

Bir süre önce Kavakta kütüphaneye uğradım. Bütün işler bir tek memurun gözüne bakıyor. Bu ilçede belediye yok mu? Neden bir kişi görevlendirmiyor? Dervişin fikri neyse zikri de odur derler. Doğrudur. Fikirleri adam gibi olanların, zikirleri de adam gibi olur. Buraya mutlaka bir kişinin görevlendirilmesi gereklidir.

Bu işlere angarya gözüyle bakanlar o kitapların tozlanıp gitmesi gibi tozlanıp gideceklerini bilmelidirler. Kültür hizmeti belediyelerin asli görevleri içerisindedir. Her şeye oy gözüyle bakılmamalıdır.  Bugün oy gözüyle bakanlar yarın oy oy diyerek feryat ederler. İnsan biraz olsun geçmişten hisse alır. Almalıdır da.

Kavak, Havza, Lâdik, Asarcık… Bunlar yakınımızda olan ilçelerimiz. Kütüphane ve kitap konusu açılınca lütfen mazeret uydurmayın. Siz kütüphaneye sahip çıkın, bende bu yazılara… Hadi bakalım… Kütüphanelerin ardından ağıt yaktırmayın. Biz ağıt yakmayız söylenecek sözü şeyleri. Bu varan bir.

/Ahmet SEVEN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder