28 Mayıs 2014 Çarşamba

Samsun'un 7 Yıldızı

Samsun’u bizimle aynı ölçekteki diğer illerle tartıyorum. Doluya koyuyorum almıyor, boşa koyuyorum dolmuyor. Misal Konya’ya bakıyorum bir üretim üssü olmuş. Mesela Vinç üretimin Gebze ile birlikte üretim merkezidir Konya. Makinecilikte de öyle gıda üretiminde de. Gaziantep mesela yıllık ihracatı 5 Milyar Dolara çıkmış, 400 milyon dolarlık ihracat miktarıyla biz, Gaziantep’in10’da biri bile etmiyoruz. Kayseri de bizden dört kat daha fazla mal satıyor yabancı ülkelere. Bunları yazıyorum diye çok eleştirildiğimi de biliyorum. Varsın olsun, ben doğru bildiğimi yazacağım, bunun için beni eleştirenlere de gülüp geçeceğim. Benim tek bir derdim var. Oda Samsun’un zenginleşmesi ve bu zenginlikten 1 milyon 200 bin Samsunlunun pay almasıdır.

Benim tek derdim, hepimizin ortak derdidir, o da Samsun ekonomisinin en az Gaziantep seviyesine ulaşmasıdır. Bunları yazıyorum diye bazı İşadamlarımızın gösterdikleri bireysel başarıları da görmezden gelmeyeceğim elbette. Türkiye İhracatçılar Meclisi en fazla ihracat gerçekleştiren firmaları açıklamış. Bin başarılı firma arasına Samsun’dan 7 firma girmiş. Pardon 6 firma demek istemiştim. Zira Ballıca Sigara Fabrikasını işleten firmayı Samsunlu saymıyorum. O firma 221,5 milyon liralık ihracat miktarı ile 51 sırada yer almış ama isterse birinci olsun o firmayı Samsunlu saymayacağım.

Ve fakat Altuncu Kardeşlerin  Sampa’sını kutlarım elbette. Aydıner’lerin Samsun Makine Sanayini,  Fahrettin Ulusoy’un Ulusoy Un’unu ve dahi  Adnan Ölmez’in Borsan Kablosu ile Osman ve Orhan Atalay Kardeşlerin Sürsan’ını kutladığım gibi. Bu 6 firmanın sahiplerini ve yöneticilerini tanırım. Şirketlerini büyütmek ve bugünlere getirmek için verdikleri mücadeleye de yakından tanıklık etmişliğim var. Samsun ekonomisi kan kaybediyor olsa bile onların güçleniyor ve sürekli büyüyor olmaları benim için de bir teselli vesilesi oluyor. Her biriyle gurur duydum. Her birini tebrik ederim.
Başarılarının devamını da dilerim.

/Ragıp GÖKER
28 Mayıs 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder