18 Mayıs 2014 Pazar

Çok mu Zordu Costal Sahilini Temizlemek...

4 yıldır Tekkeköy-Costal sahilinde geçiriyorum hemen hemen bütün yazımı. Orada denize giriyor, orada güneşleniyor, orada yorgunluk atıyorum bütün yaz boyu. Zaman zaman elime oltamı alıp kanalda balık tutmaya da çalışıyorum. Sonradan keşfedip çok zevk aldığım, eğlendiğim yer oldu benim Costal. Gelemen köprüsünden direkt olarak içeriye daldığımız refüjü kaldırdılar, ta havaalanı kavşağına kadar gidip ya köprüye geri dönüyoruz ya da havaalanı yolundan geçiyoruz. Zar zor da olsa Tekkeköy'ün Costal sahiline kavuşuyoruz. Köy desen değil, şehir desen hiç değil. Ne herhangi bir yerde köy ne de herhangi bir şehirde mahalle.

Büyükşehir'in otobüs seferleri koyduğu, o otobüslerinde ta Çınarlık ve havaalanını boydan boya adeta tavaf ederek dolaşarak (yaklaşık 1 saat) varıyoruz Costal'a. Bakımsız, her tarafı pislik içinde, sahili alabildiğince kum fakat denize girmek için temiz bir yer aradığımız bir yerdi Costal. Tekkeköy'ün tek sahili denizi tehlikeli olmasına rağmen halkın denizi gördüğü ve denize girdiği yer, Costal. Yeni adı Tekkeköy-Çiftlik Mahallesi...

Gelemen'e çalışmaya gelenlerin oluşturduğu bir mahalle, zamanla, ufak ufak özel meskenler oluşturulmuş. Daha doğrusu her gecekondu yerleşim yerleri gibi o güzelim çiftlik arazisi talan edilmiş, peşkeş çekilmiş, peşkeş çekilmesine göz yumulmuş. Şimdi 2/b'den yaralanılarak tapuların verildiği yer. Böylesine bir sahilin temizlenmesi sorun oluşturuyordu Tekkeköy Belediyesi için. Sorun diyorum çünkü aksi olsa o pisliğe hiçbir belediyeci tahammül edemezdi. Aklıma da başka bir şey gelmiyor. Çok mu zordu buraların temizlenmesi, hizmet götürülmesi.

Seçimlerden sonra ilk defa gittim sahile, yazlığa gittiydim ama sahile ilk defa gittim. Aman Allahım neredeyse tanıyamadım, gözlerime inanamadım. Her taraf özenilerek çöplerden temizlenmiş, o güzelim kum yatak gibi bizleri davet ediyor. Tebrik ediyorum Tekkeköy Belediye Başkanını. İnşallah daha da güzel olacak Costal sahili. Hatta orada yaz boyu balık adamlar da olur diye bekliyoruz. Yazlık eğlenceler de yapılır... Taktirlik bir iş, hem de çok. Tebrikler Tekkeköy Belediyesi, tebrikler Hasan TOGAR, başlangıç harika...

/Vehbi TEZCAN
18.05.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder