13 Mayıs 2014 Salı

Sammar’ın Kapanışı Ticari Bir Oyun Mu?

Samsun'da yerel marketler bir araya gelerek SAMMAR'ı kurdu... Samsun'da üretim yapan firmalara öncelik sağlayarak, bir nevi Samsun ekonomisini canlı tutmayı amaçlayan bu oluşum, ilk etapta meyve verdi... Samsunlular tarafından da bir hayli benimsendi... Ancak ne olduysa, kısa zamanda birlik bozuldu... SAMMAR’ın patronları, açıklama üstüne açıklama yaptı, bir nevi Samsun halkına sitemde bulunarak, “Battık”, “Kimse sesimizi duymadı” diye de veryansın etti… Ve, SAMMAR tüm şubelerini kapatma kararı aldı...

Şubeler kapandı... Ancak ortada dikkat çeken bir ayrıntı vardı... Aklıma takıldı... Aynı şubeler... Yaklaşık 15 günlük sürenin ardından başka bir isimle; “yeniden” faaliyete geçti... Hem de aynı personelle, aynı dizaynla, aynı ürünlerle... Şimdi burada benim merak ettiğim, teknik olarak da aklıma takılan bazı şeyler var... Bilmiyorum... Ticari bakış açısı olarak olayın çok ama çok dışındayım... Eğer yanlış bir teori kuruyorsam da, şimdiden özür dilerim... Merakımdan soruyorum sadece... SAMMAR'ın "batmasında" ticari bir oyun var mıydı? Çünkü, aynı raflarla, aynı dizaynlarla, aynı elemanlarla ticari yaşamına “farklı bir isimle” devam eden bu marketler zinciri benim dikkatimi çekti... Yeni patronlar, eğer “SAMMAR'ın  eski elemanlarını", hem mağdur olmamaları hem de tecrübeleri gereği işte tuttularsa...

Açıkçası, böylesi bir zamanda, böyle patronları bulmak; hem bu kent hem de çalışanlar için büyük şans... Sonuçta ekmek aslanın ağzında… Her yerde işsizlik had safhada… Yeni bir marketin, yeni elemanlarla değil de eskileriyle devam etmiş olması, dediğim gibi o çalışanlar için büyük şans… Çünkü, bizde “o huy” vardır bilirsiniz… Bir yer el değiştirirse, (Bkz. Belediyeler) ilk fiskeyi hep çalışanlar, emekçiler yer… O yüzden, eğer durum böyleyse, “o patronlara” sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum… Ama ya değilse…

/Miraç ÖZTÜRK
13 Mayıs 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder