7 Ekim 2013 Pazartesi

Müftü Basın Camiasından Özür Dilemedi Ama..

Geçtiğimiz hafta Samsun Müftüsü 'Ben basın mensuplarını sevmem, onlar da beni' demişti.. Hatta 'Basın mensuplarının din bilgilerinin eksik olduğuyla ilgili de' tümünü aynı kapsama alıp, "ön yargılı konuşmuştu'.. Geçen bir kaç günlük süreçte anlaşıldı ki; müftü basına karşı tepkili.. Basının kendisini sevmediği yolundaki sözleri de 'kendi iç dünyasıyla ilgili' olsa gerek.. Çünkü o basın mensuplarını sevmediğinden, kendisini de sevmediklerini sanıyor.. Oysa 'kendi adıma müftüyü sevmiyorum diyen tek basın mensubuna rastlamamıştım'.. Neyse; Samsun Müftüsü, 'o sözlerini espri olarak söylediğini söyleyecek kadar da ileri gitti günün sonunda'..

Yani espri ile ön yargıyı birbirine karıştırdı ve o sözlerinden bir adım dahi geri atmadı..   Hatasından dönmediği gibi 'bir özür dilemeyi bile' kabullenmedi.. Buna 'kibir diyemem, inat hiç diyemem'.. Sadece 'sözümün arkasındayım' olarak yorumlayabilirim.. Varsın öyle kalsın Müftü.. Daha önce 'Kamuoyunu dini bilgileriyle aydınlatan, hatta fikirlerini de  açık olarak söyleyebilen 'aydın bir din adamı' olarak anımsanırken, şimdi 'basın mensuplarıyla ilgili görüşleri' ile bürokrat arşivlerindeki yerini alacak gibi gözüküyor..

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz'ın, geçtiğimiz günlerde Camiler ve Din Görevlileri Haftası nedeniyle Müftü ve ekibini kabulünde söylediği sözlerden de ders çıkarmadığı da bir gerçek..  Ne dedi Yılmaz, "Din adamları yol gösterici olmalılar'.. Müftünün basın mensuplarıyla ilgili gösterdiği 'ön yargılı yolu kastetmediğine göre', bana göre 'iyi bir mesajdı'.. Basın mensuplarından dilenebilecek 'Yanlış anlaşıldım' şeklindeki bir özür, din adamlarının 'yol göstericiliği' açısından da önemliydi bana göre..  Ancak müftünün yapamadığını bazı din görevlileri yaptı.. Çünkü üzülmüşlerdi böyle bir yaklaşıma..

Mail yoluyla bana ulaştırdıkları metinde kendilerinin de nasıl incindiğini yazmışlar..  Ayrıca Müftüyü kimsenin o sözler nedeniyle alkışlamadığına da vurgu yapmışlar..  Ve camiaları adına özür dileme görevini onlar üstlenmişler..  Hepsine basın mensubu arkadaşlarım adına teşekkürlerimi iletiyorum..Din adamları camiasını da asla münferit açıklamalarla değerlendirmek gibi bir düşüncemiz olmadığını belirtmek istiyorum.. Yaratılanı, yaratandan ötürü de 'sevmeye devam edeceğim' elbette.. İşte o metin..

Aziz Bey iyi günler. 
Müftü Beyin Camiler ve Din Görevlileri Haftası açılış konuşmasıyla ilgili yazınızı okudum. O sözler Samsun\'umuzun seçkin, değerli şahıslarının huzurunda yapılan bizleri de inciten sözlerdi. Bu vesile ile camia adına siz basın mensuplarından özür dileriz. Böyle bir günde herhalde topluma yönelik olumlu mesajlarımızla gündemi meşgul etmeliydik diye düşünüyorum. Ancak  programı iyi takip edip dinleyen biri olarak şunu ifade edeyim ki; Müftü bu bölümde hiç kimse tarafından alkışlanmadı.     Çalışmalarınızda başarılar dilerim. Hayırlı günler.

/A.Yener CABBAR
07 Ekim 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder