31 Ekim 2013 Perşembe

Efsane Samsunspor’un Çöküşü -2

Ekonomik olarak sıkıntı çeken Samsunspor’a sezon içerisinde yardım kampanyaları başlatıldı. Bu kampanyaların çok başarılı olduğu söylenemez. O dönemde ilk kampanya Samsev tarafından yapıldı. Bu kampanya başarısızlıkla sonuçlandı. Peşinden daha kapsamlı bir kampanya tasarlandı. Bunda da bazı ayak oyunları olunca istenilen sonuca varılamadı. Samsun Büyük otelde toplantı düzenlenerek şehirdeki iş adamlarından yardımlar talep edildi. Sözler alındı. Bazı kişilerin haricinde hiç kimse verdiği vaat ve sözleri yerine getirmedi. Verilen sözler reklâmdan öteye geçmedi. Bu kesimler verdikleri sözlerinin üzerlerine yattılar. Sayın Başkan’ın tutum ve tavrı bu kampanyanın başarısız olmasındaki en büyük etkendi.

Ekonomik arayış sürmeye devam etti. Sayın Başkan Y.Ziya Yılmaz’ın Kulübü aldıktan sonra tavrı tamamen değişti. Kendi dediğinden başka önerileri kabul etmeyen bir tutum içerisine girmesi takıma destekleri de etkiledi diyebiliriz. İstemeyerek Kulüp Başkalığına gelen Sayın Yılmaz belirli bir çevrenin önerilerinden başka hiçbir istek ve öneriyi kabul etmiyordu. O dönemlerde Sayın Başkan gitmiş yerine sanki bir başkası gelmişti. Bu tutumu şehirde epey bir tepki almıştı.

O zamanki Valimiz Sayın Muammer Güler de bu işin içerisindekilerden birisiydi. Bu zor dönemde benim de aracı ve de şahit olduğum bir konu da Metro Holding Yönetim Kurulu başkanı Sayın Galip Öztürk’ün Kulübe talip olmasıydı. Borçları kapatacak bir para (o zamanki para ile Samsunspor’un borcu olan yaklaşık 10 tırılyon) ortaya koyacağını vaat etmiş. Ancak Sayın Başkan Yılmaz’ın bazı gerekçeler göstererek kabul etmemiştir. Sayın Başkana Kulüp ekonomik olarak zor durumda, Sayın Galip Öztürk’ün teklifi hatırlatılsa da asla olmaz diyordu.

Sayın Öztürk’ün o yıllardaki talebini kabul etmeyen Sayın Başkan’ın daha sonraki yıllarda, önemli ulaşım işletmesini Sayın Öztürk’e vermesinin bir gerekçesi vardır elbet. 

Takımın sahada kötü sonuçlar alıyor olması, şehirde bir belirsizlik, küme düşme korkusu hâkim olmaya başladı. Buna rağmen taraftar stattaki yerini alıyor takımına desteklerini sürdürüyordu. Samsunspor hem ekonomik sıkıntı çekiyor hem de sahada kötü sonuçlar alıyordu. Sezonun bitimine üç hafta kalmıştı. Herkes Samsunspor küme düşer diyordu. O dönemde bu kötü gidiş ile ilgili Sayın Yılmaz ile bir telefon görüşmesi yaptım. Sayın Başkanım ligin bitimine üç hafta kaldı. Ligde kalabilmemiz için bu üç maçımızı da kazanmamız gerekir. Bu konu ile ilgili olarak Samsun’daki bütün Belediye Başkanlarımızı, Kurumlarımızın Amirlerini, Tüm meslek odaları Başkan ve yöneticilerini, Sendikalar Başkanlarımızı, sivil toplum kuruluşları, siyasi partiler velhasıl her kesimle birlikte Samsunspor tesislerine gelerek, bir moral ve motivasyon desteği vermek istiyoruz deyince, Başkan bu konu ile ilgili olarak bana Futbol şubesi sorumlusu Sayın Suat Çalık ile görüşmemi, bu desteğin zamanlamasını Suat beyle görüşmemi belirterek konuşmamızı tamamladık. Hemen akabinde Sayın Suat Çalık’ı arayarak Başkanla aramızda geçen konuşmayı aktardım. Sayın Çalık zaman olarak Cuma günü saat 14.00 de olabileceğini söyleyerek ne yapacağımızı bana sordu. Ben de Sayın Çalık’a Samsun’daki bütün Belediye Başkanlarımızı, Kurumlarımızın Amirlerini, Tüm meslek odaları Başkan ve yöneticilerini, Sendikalar Başkanlarımızı, sivil toplum kuruluşları, siyasi partiler velhasıl her kesimle birlikte Samsunspor tesislerine gelerek, bir moral ve motivasyon desteği vermek istiyoruz Samsunspor takımına çiçeklerimizi sunup arkanızda olduğumuzu ifade edeceğimizi ifade ettim.  Sayın Çalık Cuma günü saat 14.00 da olabileceğini teyit ederek telefon görüşmemizi tamamladık. Tekrar Sayın Başkan Yılmaz’ı arayarak Suat beyle aramızda geçen konuşmayı kendilerine sundum. Cuma günü saat 14.00’da moral desteğini yapacağımızı ilettim. Sayın Başkan’ın da onayını alarak çalışmalarımıza başladık. O dönemdeki; Sayın Valimiz Muammer Güler, sahil Güvenlik Komutanımız, Milletvekillerimiz, Siyasi partilerimizin il Başkanları, Belediye Başkanlarımız, Baro, Meslek odaları, Sivil toplum Kuruluşları, Sendikalar, Dernekler velhasıl tüm Samsunlular, takımın 12.ci oyuncusu taraftarlar olarak, Samsunspor tesislerinde takıma moral, motivasyon desteği ve yürüyüşü yapıldı. Zorlu bir lig maratonu sonucu, son üç müsabakasını kazanan Samsunspor 38 puanla ligi 15.ci sırada bitirerek ligde kalmayı başardı. 

Samsunspor çok sancılı ve de zorlu bir sezonun sonunda Sayın Yılmaz, Başkanlığı bırakacağını, bu benim işim olmadığını söylüyordu. Buna karşılık da gelecek olan Başkana kendisinin onay vereceğini vurguluyordu. Kalın sağlıcakla…
(Devamı Yarın)
/Nedim AYDIN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder