2 Haziran 2014 Pazartesi

Yağmur Yağdı Atakum'u Sel Aldı

Hafif tertip bir yağmur yağdığı zaman hemen Samsun’un alt yapısı alarm veriyor. Sözüm ona Büyükşehir Belediyesi oralarda çalışma yapıyor. Başlanıldığında sormuştum: “Atakum’u bundan sonra sel almayacak mı?” Cevap aynen şöyle olmuştu: “Sen Yusuf Ziya Yılmaz’ı sevmiyorsun zaten, olmayacak tabi…”

Bir kere benim, Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz’ı sevip sevmemem önemli değil. Ben hazreti n yaptığı işlere bakarım. İşte böyle dediğimde de hazretin yakınları kızmışlardı bana. Cumartesi günü akşamı Samsun’da sağanak yağmur yağdı, sonra dolu yağdı, sonra da Atakum’da yine bazı bölgeleri sel bastı. Ne hikmetse ajanlar sanırım bu haberi atladı!!! Ya görmediler veya görmezden geldiler…

Sahilde yol yapılıyor ya, oralar göle dönüverdi. İş yapıp ekmek parası kazanmak telaşında olanlar su ile uğraşmaya başladı… Aklıma bazı sorular geliyor.

-Atakum’u sel basmaması için neler yapılıyor?
-Bu yapılanlar kaç yıldan beri sürüyor? -Bu çalışmalar için bu güne kadar kaç lira harcandı?
-Çalışmalar tamamlanana kadar daha kaç lira harcanacak?
-Çalışmalar tamamlandı denildikten sonra Atakum’u yine sel alacak mı?

Fener Plajı Otele Verildi Mi?
Samsun’da bir otel yapılıyor denizin içinde. Ne kıyısı kaldı ne de kenarı… Hemen kenarında Fener Plajı var. Vatandaşlar ücretini ödeyip oraya gidiyor ve serinliyorlardı. Plaj ile otel arasında bir duvar vardı. Ben “Bu plaj otele verilecek” diye yazdığımda Yusuf severler hayır, asla orası halkın” diyorlardı. Sanırım ben haklı çıkıyorum. Eğer o iki yapıyı ayıran duvar yeniden daha güzel yapılmak için yıkılmadıysa, plaj otele verilmiş durumdadır. O plajın otele verilmesi kararının altında kimlerin imzası varsa burada yayınlayacağım tabi adresleriyle birlikte. Vatandaş da serinlemek için o imza sahiplerinin evine gidiverir…

Turşu Limonlu İse Ne Olacak?
OMÜ Sağlık Yüksekokulu Beslenme ve Diyetetik Bölümü Başkanı Doç.Dr. Aliye Özenoğlu turşunun fazla tüketilmesi durumunda içerdiği yüksek tuz miktarı nedeniyle özellikle yüksek tansiyon ve böbrek rahatsızlıklarını artırdığını öne sürmüş. Hoca eğitim veriyor elbette doğrudur dedikleri. Ancak kafama takılan bir soru var. Turşu tuzsuz yapılırsa, içine de limon konulursa ne olur? Fazla yenilirse sanırım tansiyonu düşürür. Öffff, limonla yapılan tuzsuz kelek turşusu olsa da yesek dimi… Vatandaşı bilgilendirirken biraz daha dikkatli davranmak gerekiyor sanırım…

/İsmail BAŞARAN
02 Haziran 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder