5 Haziran 2014 Perşembe

Samsun Nerede Yanlış Yapıyor

Samsun Turizmciler Derneği Başkanı Dilek Hanımın sahil yolu projesine onay veren açıklamalarını okuyunca bu duruma şaşırdığımı belirtmiş ve "Bir lokantacıya emanet edilen Samsun'da turizm anlayışı böyle" oluyor gibisinden eleştirel bir yaklaşımda bulunmuştum. Dilek Hanım, "Lokantacı" tanımlamama alınmış. Şunu peşin olarak söyleyeyim. Alın teri dökülüp emek verilen ve helalinden kazanılan her parayı kutsal sayar, her işi de mübarek görürüm. Muradım Dilek Hanımın yaptığı işi küçümsemek değil, Samsun turizmine dikkati çekmekti. Önceki gün aradı Sayın Dilek Genç. Tanışıp konuşmak istediğini söyledi. Böylece birbirimizi daha doğru anlayabileceğimizi belirterek, bir birini tanımayan insanların kendileri için yaptıkları yorumlarda yanılabileceklerini belirtti. Ki; Doğru bir yaklaşımdır.

Dünya Gazetesi Yazarı Dr. Rüştü Bozkurt, Anadolu’yu karış, karış dolaşır. 800'ün üzerinde konferans vermiştir ki bende yaklaşık 20 kadarına katılmışımdır. Birçok konuşmasında böylesi durumlar için Can Yücel'in, "En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir bir birini anlamayan" dizelerinden örnek verir. Dilek Hanımla lokantasında buluştuk, o neden sahil yolu projesini doğru bulduğunu, bende neden yanlış bulduğumu anlattım. Dilek Hanımın da birçok insan gibi, biz gazetecilere karşı önyargılı. Dilek Hanım da biz gazetecilerin, doğru da olsa her projeye karşı çıktığımız gibi bir fikre sahip olmuş. Sahil yolu projesine de bu nedenle karşı olduğumuzu düşünüyor.

Ben de kendisine, sahil yolu projesine karşı olmadığımı, hatta projeyi bir yere kadar doğru bulduğumu anlatım. Ve fakat Projenin uygulamasında yanlışlıklar olduğunu be nedenle de kumsalımızın yok edilmesine izin vermeyeceğimi söyledim. Benim kumsalımı yok etmek isteyenleri ve onlara destek verenleri eleştirmeye devam edeceğimi anlattım. Geçmişte dernek olarak destek verdikleri bir projeye, şimdi karşı olmayacaklarını söyleyen Dilek Hanıma, geçmişte destek verdikleri projenin bu proje olduğundan emin olup olmadıklarını da sordum.

Zira Büyükşehir Belediye Meclisine daha Mayıs başında plan tadili için gelen projenin kendilerinin dernek olarak onay verdikleri proje olamayacağını da söyledim kendisine. Bu konuda bir bilgisi yok Dilek Hanımın. Turizmciler Derneği Başkanı Dilek Genç kumsalın yok edilmekte olduğundan haberi olmadığı gibi. Sahil yolunu denize taş dökerek ve kumsalı yok ederek yapmak yerine daha karadan yapmanın daha doğru olup olmadığını sorduğumda da bana hak verdi. Ben Dilek Hanım'a sormadan bu konuda yazmak istemedim hiç bir vakit. Her seferinde kendisini aradım. Bu nedenle huzurluyum. Bir şeyi çok tehlikeli bulurum. O da bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktır.

Samsun'da yürütülen birçok proje konusunda kamuoyu bilgilendirilmiyor. Belediye Meclisinde bile bu konu çok tartışılıyor. Bazı belediye başkanları dahil bir çok meclis üyesi, meclise getirilen konular için bile kendilerine yeterli bilginin verilmemesinden yakınıyorlar. Misal, bu sahil yolu projesi konusunda bile sadece komisyon üyeleri bilgilendirildi o kadar. Genel görüşmelere, konu üç cümlelik bir metinle getirilmiş oldu yani. Samsun kamuoyu da ancak kumsal yok edilmeye başlandığında projeye tepki vermeye başlamış oldu. Son söz: Samsun'da "Ben yaptım, oldu" demek yerine, "Hey Samsun halkı, şu proje için ben böyle yapmayı düşünüyorum" demek daha doğru bir anlayış olacaktır.

/Ragıp GÖKER
05 Haziran 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder