9 Haziran 2014 Pazartesi

Canik’te İmam- Hatip Okulu Sorunu…

Nüfusu yüz bine yaklaşan Canik İlçemiz, yalnız 16 derslikli bir İmam-Hatip ortaokuluna sahiptir. 2012- 2013 eğitim ve öğretim yılında açılmış bu okulun her türlü fiziki bakımı ile birlikte tüm araç-gereç donanımı Canik Belediyesi tarafından yapılmıştı. Okulun fiziki kapasitesi, yapay zorlamaların dışında gelecek eğitim-öğretim yılında öğrenci alacak noktada değildir.

Geçen yazımızda da ifade ettiğimiz gibi yapılan tespitlere göre velilerin, ilkokuldan mezun olan çocuklarını aynı bölgedeki  İmam-Hatip ortaokuluna  gönderme oranı  % 30 dolaylarındadır. Oysa bu oran Samsun’da  şu anda  % 7 dolaylarındadır. Samsunlular, tahsis edilmiş adeta metruk (terk edilmiş) binalarla  İmam-Hatip  okulu taleplerine  cevap bulamamışlardır.

Bakanlığın,  “Çocukların en yakın bir yerde öğrenimlerini sürdürmeleri ve öğrencilerin mağdur edilmemesi” (20.07.2012 tarih 170/1565 sayılı yazı) doğrultusundaki genelgesi ile İYİ NİYET BİRLEŞİRSE Canik’in İmam- Hatip ortaokulu  sorunu çözülür ve vatandaşın talebi de karşılanmış olur.

Orada  Kocatepe İlköğretim Okulu vardır. Kocatepe İlköğretim’in İmam Hatip olmasını istediğimiz kısım bağımsız olarak bina girişi ve bağımsız bahçe düzenlenebilecek olan c bloktur. Bu bina 3 kat olup her katında 4 sınıf 1 hizmet odası vardır. Toplamda 12 sınıf 3 hizmet odası vardır. Her katında tuvalet bulunmaktadır. Burada İmam-Hatip ortaokulu açıldığında  şu anda yer sıkıntısı çeken  bölgenin tek İmam-Hatip okulu olan Fatih İmam-Hatip Ortaokulu’nun öğrenci yoğunluğunu da düşürecek, hatta köylerden gelen çocuklardan iki sınıf Kocatepe’ye kaydırılabilecektir. Bu durumun, Kocatepe’yi nispeten olumsuz etkileyebileceği iddia edilebilir.

 Ancak bu bina alındığında dahi Kocatepe İlköğretim Okulu’nun girişte 5, idari katta 5, b blok 2. katta 2 ve b blok 3. katta 5 olmak üzere 17 sınıfı vardır. Bunun yanında ortaokul öğrencileri varken laboratuvar olarak kullanılan sınıf da atıl durmaktadır. Bölünerek idari oda olan 1 sınıf da asli görevine çevrilebilir. Zira idari oda olarak kullanılacak uygun bölümler mevcuttur. Belediye yerleşkesinde AB fonları ile yapılan anaokulu kapasitesini dolduramamakta, kurum önümüzdeki yıl 100 öğrenci alabileceği ifade edilmektedir.  Kocatepe İlkokulu’ndaki 2 anasınıfı adı geçen anaokuluna kaydırıldığında Kocatepe’de 4 sınıf daha kazanılmaktadır. Bu da Kocatepe’deki sınıf sayısını 21’e çıkarmaktadır ki, ikili öğretim yapıldığı dikkate alındığında şube sayısı 42 olmaktadır.

Kocatepe’de şu anda 4. sınıfta 6, 3. sınıfta 8, 2. sınıfta 11, ve 1. sınıfta 8 şube bulunmakta olup  toplamda 33 şube etmektedir.  Bu da Kocatepe İlkokulu’nun bir kısmanın hala atıl durduğu anlamına gelmektedir.  Önümüzdeki yıl Kocatepe’nin kayıt alanının genişletileceği ifade edilmekte ve bunun Kocatepe’ye 6 ek 1. sınıf getireceği  tahmin edilmektedir. Bu durum, Kocatepe’nin tahmini şube sayısının 40 olabileceğini göstermektedir.  Bu hali ile Kocatepe c bloğa gerek duymadan öğrencilerini  a ve b bloğa yerleştirebilmektedir. Tabii ki  bu çözüm,  soruna  iyi niyetle  yaklaşanlar içindir. Sorun çözücü irade beyanını sergileyecek olanlar  yöneticilerdir. Yanılma ve yanıltma olmamasının gereğine inanıyoruz. İlgililerin, bu konuya gerekli duyarlılığı göstereceğine inanıyoruz. Çünkü bu bir eğitim sorununun çözümüdür. Selam ve sevgi ile

/Mustafa GENÇ
09.06.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder