6 Haziran 2014 Cuma

Samsun’da İmam- Hatip Okulu Sıkıntısı

Samsun halkının  İmam-Hatip okullarına olan olumlu ilgisinin,  bürokraside yeterli derecede karşılık bulduğu söylenemez. Mevcut İmam- Hatip ortaokullarında sınıf bazındaki öğrenci  yoğunluğu, aynı bölgedeki ortaokullara göre  yaklaşık % 30 daha fazladır. Bu durum devam ederse; 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında yoğunluk daha da artacak , hatta kayıt için giden öğrenci geri dönmek zorunda kalabilecektir. Örneğin, Atakum’da bulunan İmam-Hatip ortaokulu ikili öğretim yapmaktadır. Canik’te bulunan İmam-Hatip ortaokulu ise tam kapasite ile eğitim öğretim hizmeti vermektedir. İlkadım’ın  ise bunlardan farkı yoktur.

Sivil toplum kuruluşlarınca önerilen  bazı çözümler, henüz bir sorun olarak ortada durmaktadır. Türkiye’de şartlar oluştuğunda velilerin İmam-Hatip ortaokuluna öğrencilerini gönderme  oranı  % 30 dolaylarında olmaktadır.  Bakanlığın, “çocukların en yakın bir yerde  öğrenimlerini sürdürmeleri gerektiği” noktasındaki genelgesi de gözönünde bulundurulduğunda  vatandaşımızın bu doğrultudaki taleplerini karşılamak genelde devletin, yerelde ise ilgili bürokrasinin önemli eğitim görevidir .

Konuya  yalnız İmam-Hatip açısından bakmıyoruz. Ancak negatif ayrımcılığın yapılmamasını istiyoruz. Tüm çocuklar bizimdir ve hepsinin en iyi ortamlarda eğitim almaları, en büyük arzumuzdur. Ancak bazı yerlerde sonuç alamadığımız önerilerimizi kamuoyu ile paylaşmak durumundayız. Amacımız üzüm yemektir, bağcıyı dövmek değildir.

Bizleri takip eden okuyucularımız bilirler ki, bizler İmam-Hatip okullarına Türkiye’nin son manevi kalesi olarak bakıyoruz. Milletimizin hayat ve memat davası olarak bakıyoruz. Ancak bizim bu konuyu böyle değerlendirmemiz diğer çocuklarımızın zararına değil, aksine yararınadır. Samsunumuzun bu üç ilçesi dışlayıcı olmadan acilen adil bir şekilde çözüm üretmelidir. Aksi halde çözülmesi zor sorunlarla karşılaşabiliriz. Yarın inşallah Canik için bir çözüm önerisi umuduyla selam ve sevgiler…

/Mustafa GENÇ
06.06.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder