18 Haziran 2014 Çarşamba

Asarcık Açıkhava Kur’an Kursu

İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE birimi olarak Valiliğimizin oluru ile Samsun’un tüm (ilçeler dahil) din görevlilerine ve muhtarlarına “Engellilerin Hakları “ ile ilgili bilgilendirme seminerleri veriyoruz.  İlçelere gittiğimizde imkânlar oranında özellikle de AR-GE Sorumlusu Milli Eğitim Müdür Yardımcımız Sayın Muharrem Aykan Bey bulunduğunda sayın kaymakamlarımızı, belediye başkanlarımızı, ilçe müftülerimizi ve milli eğitim müdürlerimizi ziyaret ederiz. Son ziyaretimizi taşra ilçelerimizden Asarcık’a yapmıştık.

Din görevlilerine verdiğimiz seminer sonrasında Asarcık’ta Kur’an okuma seferberliğinin ilan edildiğini, çocukların karnelerini alır almaz Hayrat Vakfı’nın sponsorluğu ile “ELİF-BA” larına kavuştuklarını öğrendik. Asarcık Sayın Kaymakamı’nın takipleriyle Asarcık Müftülüğü ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün koordinesiyle Asarcık’ın bir Açıkhava Kur’an Kursu’na dönüştürüldüğüne tanık olduk.

Asarcık’ın  ilk, orta ve lisede okuyan yaklaşık 4500 öğrenciye Kur’an-ı Kerim öğretmeyi hedefleyen bu proje sonunda en iyi okuyan dört kişiye ödül verilecektir. Bunların kim olduklarını biliyor muyuz? Bu sorunun cevabı ile “eğitimdeki başarının” anahtarını da elde etmiş olacağız. En iyi okuyan dört kişiden biri okumayı gerçekleştiren çocuk, diğer üçü de anne, baba ve öğretmendir.

Sayın Kaymakamımızın takibindeki bu proje herhalde ilk olacaktır. Kendilerini kutluyorum. Yaklaşık 18000 bin nüfusa sahip bir ilçenin tamamında Kur’an okuma seferberliği ilan etmek, koca bir ilçenin tüm mahallelerini(köylerini) buna dahil ederek orayı Açıkhava Kur’an Kursu’na dönüştürmek herkesin işi değildir. Bu konuda sponsor olan Hayrat Vakfı’nı kutluyor ve diğer vakıflara örnek olmasını diliyorum.

Projenin gerçekleştirilmesinde en büyük gayretin Müftümüz Sayın Veysel Hocamızın koordinatörlüğündeki din görevlilerinden gelmesinin gereğine inanıyoruz. Bu yaz, inşallah Asarcık’a Kur’an rahmeti yağacaktır. Bu yaz Asarcık’a inşallah nur yağacak, Kur’an’ın bereketi  gönüllere yerleşecek, sevgi tohumları  ekilecektir.  Dünya insanlığının muhtaç olduğu sevgi tohumlarını ekecek olan Asarcıklıları ve değerli yöneticilerini kutluyor, başarılar diliyorum.

Selam ve sevgi ile…

/Mustafa GENÇ
18.06.2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder