23 Haziran 2014 Pazartesi

Kent Konseyleri Belediye Başkanını Mı Desteklemeli

Samsun'da bir kent konseyi tartışması sürüp gidiyor. Atakum Belediye Başkanlığı'na İshak Taşçı'nın seçilmesinin ardından ilçede kent konseyi başkanı olan Dr. Murat Erkan'ın aday olmasına Taşçı çok sinirlendi. "Ben" dedi. Sonra da. bu kelimenin ne anlama geldiğini anlattı: "Ben, istemediğim adayı desteklemem ve seçilirse de tanımam. Bu nasıl bir mantık? Başkan kral mı, kuralları kendisi mi koyacak?

O konsey seçilir kararlarını alır, belediye uygular mı uygulamaz mı bilemem. Konsey aldığı kararların hangi ölçüde arkasında durur onu da bilemem. Her neyse, şimdi sıra İlkadım'daki Kent Konseyi seçimlerindeymiş. Burada konsey başkanı gazeteci Osman Kara. yeniden aday olur mu, olmaz mı, olur da seçilirse İlkadım belediye başkanı Erdoğan Tok da Atakum belediye başkanı İshak Taşçı gibi "ben tanımam" der mi, belli değil elbet.

Eğer Osman Kara aday olur ve seçilirse, İlkadım belediye başkanı Erdoğan Tok bu seçimi ve seçilen başkanı "yok saymazsa, Atakum'daki gibi" yapacak bir şey yok. Yok "Tanımam" derse, işte o zaman ..oku yedik. Ben buradan açıkça söyleyeyim ki "taraf olurum" mesleğimin adamı Osman Kara'nın yanında yer alırım. Bu gün aklımdan geçirdiğim soruyu o zaman alenen sorarım:Kent konseylerı başkanlardan yana mı olmalı, kendilerini hiç mi eleştirmemeli???


İşte Samsun'daki Yabancı Sayısı

Samsun Valisi Hüseyin Aksoy'a buradan bir iki kez "Samsun'daki yabancıların sayısını" sormuştum. Rakamları içeren bir yazı gönderdi. Önce kendilerine duyarlılıklarından dolayı teşekkür ediyorum. Gizli teşkilatta çalışmadığımız ve gazetecilik mesleğini sürdürdüğümüz için elde ettiğimiz verileri sizlerle paylaşıyorum. Vali Hüseyin Aksoy'dan gelen bilgiler ışığında işte Samsun'daki yabancı sayıları... Açıklama şöyle:

"Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği tarafından ilimize gelen toplam yabancı sayısı 1.206 kişi olup, bu kişilere ikamet izni verilmiştir. Bunlardan 688’i Iraklı, 469’u Afganlı, 28’i İranlı, 5’i Azerbaycanlı, 5’i Etiyopyalı ve diğer ülkelerdendir.(Fas, Nijerya, Gana) 68 Afganlı, 54 Iraklı toplam 122 kişinin ikamet işlemleri devam etmektedir.

İlimizde ikamet izni verilen 242 Suriyeli mevcuttur. 431 Suriye kökenli kişiye Yabancı Tanıtma Kartı verilmiştir." Ben Samsun Valisi Hüseyin Aksoy'un kişiliğine ve yaptığı açıklamalara inanıyor ve güveniyorum. Ancak açıklamanın satır aralarını okumak da gerekli tabi. Bu nedenle soruyu yenileyeceğim... "Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği" tarafından gönderilmeyen ve sınırdan herhangi bir nedenle, yani savaştan kaçıyoruz bahanesiyle Türkiye'ye giren yabancılardan Samsun'a gelen ve yerleştirilen ya da misafir edilen kaç kişi var? İlimizde İkamet izni verilmeden" kalan kaç Suriyeli var? Kendilerine yabancı tanıtma kartı verilen 431 Suriyeli'den başka tabi. Bunlar yani ikamet edenlere çifte vatandaşlık veriliyor mu, önümüzdeki seçimlerde oy kullanacaklar mı? Bunlara vatandaşlık hakkı verilmesi için kaç kelime Türkçe bilmeleri şartı aranmaktadır?
(…)

/İsmail BAŞARAN
23 Haziran 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder