9 Haziran 2014 Pazartesi

Oradan Buradan Hayattan…

Sizleri bugün biraz sorunlardan, siyasetten, yalakalıklardan, tacizlerden velhasıl sinirinizi zıplatan birçok olgudan bir parça uzaklaştırmak istiyorum… Aşağıdaki okuyacaklarınızın tamamı yaşanmış ve gerçek hat-yattan alınmıştır…

Alkışı Hak Eden Yurdum İnsanı
*Kaza mahallinde elinde cep telefonuyla koşturup "112’nin numarası neydiiiii?" diye bağıran vatandaşımıza, *Birbirlerine ana avrat küfür eden iki kişinin arasına girip ikisine de birer tokat atan ve "Analar kutsaldır, analara küfür etmeyin, o.çocukları!!" diyen ağır abiye, *Annesine kızıp, buharlı ütünün içine işemeyi akıl eden! Annesini buram buram çiş kokularıyla iş yerine yollayan! Annesi; ancak arkadaşları ”acayip kokuyorsun” dediğinde işi çözen anneye ve çocuğuna, *Banyonun lambası yanmayınca elektrikler kesik zannedip yarım saat gelmesini bekleyen, beklerken de canı sıkılmasın diye televizyon seyreden kişiye, *Lisedeki Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde AIDS’in açılımını yaparken: (A)llaha (İ)syan eden (D)eyyusların (S)onu… diyen hocaya, *"Bu taraf bitti" diye CD’yi arkasına çeviren ve sonra da "CD çalar çalışmıyor!" diye feryat eden anneme KOCAMAN ALKIŞ…

Bilmiş Anne Anne
*Yemek masasının  üstünde duran modeme uzun uzun bakan anneanne "Bu ne?" diye sordu. Ben de kolay anlasın diye "Hani benim bilgisayarım var ya, onunla internete giriyorum. İşte internete girmek için o kutu zorunlu" diye uzun uzun açıkladım. Anneanne dinledi beni ve "Yani modem bu" dedi ve konu kapandı… *Bir alkış da annesine yaz okulunu kazandığı müjdesini veren üniversite örgencisine gelsin. Bu yaratıcılığa şapka çıkarılır. *Tikky olduğu her halinden belli olan kızımız Atakum-Samsun midibüsünde yanındaki arkadaşına dert yanmaktadır. ”Şekerim dördüncü kez girdim ÖSS’ye, ama yine kazanamadım, gidicem sonunda Amerika’ya o olacak. Böyle böyle beyin göçü oluyor işteeaa!” *Eğer bir sokakta yürüyorsanız ve camında ”Bu ev kiralıktır” yazılı bir evin yanından geçip birkaç adım sonra önüne geldiğiniz bir başka evin camında ”Bu da” yazısını görürseniz, bilin ki Doğu Karadeniz’de siniz. *Bir alkış da İngilizce sınavında "Nice …….." şeklindeki boşluğu "Nice mutlu yıllara!" biçiminde dolduran, dahi mi yoksa aptal mı olduğunu henüz anlayamadığımız öğrencime istiyorum.

*Bankada gişenin önünde işlemimin yapılmasını bekliyorum. Yanımdaki gişede işlem yaptıran yaşlı teyzeye, işlemini yapan kadın soruyor: "Parayı kim alacak teyze? Alıcısına ne yazalım?" Teyzem cevap veriyor: "Bu paranın hayrını görme inşallah yazalım" evladım. * Geçen  gece evine giderken yolun tenhalığından olsa gerek kırmızı ışıkta geçen kadın sürücüye yurdum polisine alkışı hak ettirecek anons: "Bacım o geçtiğin gece lambası değildi; çek sağa". *Öğretmen bir arkadaşımdan naklen: 5. Sınıfların Fen Bilgisi sınavının 2. sorusu: "Hacim nedir? Bir örnek vererek açıklayınız". Öğrencimizden gelen cevap: "Hacdan gelenlere hacim denir. Örnek: Nasılsın hacim? Yüzünüzde azıcıkta olsa gülümseme oluşturabildiysem ne mutlu bana… Öyle bir yaşa ki, hayat seni kıskansın.
Öyle bir sevki, ölüm sana acısın. Öyle bir dost ol ki, dostun olmayan utansın...

/Şenol KOCATEPE
09 Haziran 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder