5 Şubat 2013 Salı

Samsun’a Yapılanlar…

Samsun’da iyi şeyler de yapılıyor ama canımızı sıkacak şeylerde yapılıyor.  İyi şeyleri yapanlara her zaman teşekkür etmeyi bilmiştir Samsun’lular. Ama yapılan akıl almaz işlerde de, düşüncelerini yüksek sesle söylemeyi bilir bu kentte yaşayanlar. Yüksek sesle söylenenlere kızmak yerine, onlara kulak verilmelidir. Ben yaptım oldu ile yerel yaşamı şekillendirmeye ayak kalkmamalısınız. Çünkü yaşadığımız kentler, sadece belediye başkanlarının inisiyatiflerine bırakılamayacak kadar önemli yerlerdir. Bunun anlaşılmasını bekliyoruz.

Denizi önünü kapatan, denizle kent arasında bent oluşturan her şey benim canımı sıkıyor. Sanıyorum kent planlayıcıları da, deniz kenarına kurulmuş bir kentte, sahil ile kent yerleşim alanlarının arasına duvar gibi inşaat yapılmasını uygun bulmazlar. Ama ne hikmetse, bizim güzel Samsunumuzda, yerel yaşamı düzenleyenler, yer yer kent yerleşim alanları ile deniz arasına duvar gibi inşaatların yapılmasına izin verirler.

Buna örnek isterseniz, Samsun eski Otogarın yerine yapılan otel ve iş merkezi inşaatını gösterebiliriz.
O inşaatın, kent ile deniz arasında nasıl bir duvar oluştuğunu göreceksiniz. Bu inşaatın mimari durumunun da, bir kibrit kutusuna benzemesi, işin bir başka boyutudur. Kutlu kente giderken, Bandırma vapurunun önünden geçen yolda hummalı bir çalışmanın olduğunu fark edeceksiniz. Oraya köprüyol yapılıyormuş, o köprü yol oraya yakışıyor mu? Tam anlamı ile kent yerleşim alanı ve deniz arasında bir duvar oluşturuluyor.
Böylesine güzel bir sahil şeridinin bağrına, bu yolu çare olarak gören mühendisliği, kınamaktan başka bir şey yapamamanın üzüntüsünü çekiyorum. Ve yerel yaşamı şekillendiren yerel yöneticilere soruyorum. Bu köprü yolun yapımına nasıl evet dediniz? Samsun da yaşayan bir insan olarak doğanın böyle tahrip edilmesine izin verilmemesi gerektiğine inanıyorum. Bu konuda sivil toplum örgütlerinin ve özellikle Mimar Mühendis odalarının uyarılarına kulak verilmesi gerekmektedir.

Samsunlular, Samsun’un ucube bir kent olmasına izin vermeyecektir. Nasıl mı?  Onu Samsunlular yeri geldiğinde uygun bir dille, demokratik yollarla yerel yaşamı biçimlendirenlere anlatacaktır.

/Tekin AKIN
05 Şubat 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder