17 Nisan 2014 Perşembe

TÜİK Verileri Ortada.. Belediyecilik SOS Veriyor

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) İl düzeyinde Yaşam Memnuniyeti 3013 yılı araştırması yapmış.. Samsun mutlu şehirler arasında 37. sırada Yani yüzde 61'lik memnuniyet oranı var.. Nelerde mutlu Samsun.. Eğitim hizmetleri (24. sıra).. İki üniversitesi var. Yurtları var. Sahili var. Öğrenci cenneti adeta.. Katılıyorum..

Sağlık hizmetleri (17. sıra).. Bir sağlık merkezi olma iddiası olan Samsun'da OMÜ TIP, Eğitim araştırma, kadın doğum, göğüs, ruh ve sinir hastaneleri bölge hastanesi konumunda.. Özel hastaneler bana göre Karadeniz'in en iyileri.. Haklı bir beğeni ve katılıyorum.. Adli hizmetler (11. sırada).. Karadeniz'in en büyük adalet sarayı, bölge idare mahkemesi vs.. Çok iyi konumda.. Asayiş hizmetleri (30. sırada), yeni Emniyet Müdürü ile birlikte gelişim gösteriyor, iyi bir noktada..

Sosyal güvenlik (15. sırada) açısından gerçekten iyi yerde.. Şehirler arası ulaştırmada ise 14. sırada.. Her türlü ulaşım mevcut.. Araştırmada yok.. Ekleyeyim... İş ve İşçi Bulma Kurumu hizmetleri, Kalkınma Ajansı, basın hizmetleri bana göre çok iyi noktada.. Hepsine katılıyorum.. Ama bakın bir de 'bize sunulan ama kapalı geçilen' detaydan okuyalım.. Yine aynı TÜİK araştırmasının içinde.. Belediye hizmetlerinde sınıfta kalmış Samsun resmen.. Çöp ve çevresel atık toplama hizmetlerinde 41. sırada.. Katılıyorum..

Büyükşehir Belediyesi'ne ait olan kanalizasyon hizmetinden memnuniyette tam dibe vurmuş.. 52. sırada. Samsun'un yarısından fazlası memnun değil.. Aynen katılıyorum.. Yeşil alanların miktarından memnuniyet 31. sırada.. Katılıyorum.. Neredeyse yeşil alan kalmadı.. Sonuç olarak mutlu yaşamda 37 sıra Samsun gibi bir şehir için çok gerilerde.. Sahili, doğası, denizi ve coğrafyasıyla harika olan bir şehir, sadece yaşayanlarının yüzde 61'ini memnun ediyor.. Bu tablodan 'neyse 50. sıranın gerisine düşmedik' deyip sevinen bu kentin yöneticiler de olacaktır.. Buna da katılıyorum.. Araştırmada yok..  Yine ekleyeyim..

Sahilde yaşayan insanların bir çoğu mutsuz.. Ortalık rezalet durumda.. Atakum'dan kente araç trafiğine girmek zorunda kalanlar mutsuz.. 8 kilometre yol 1 saat sürüyor.. O nedenle raylı sistemi kullanan vatandaşlar, trafiğe yakalanmadıkları için 'tıkış tıkış olmalarına' rağmen memnunlar.. Hiç olmazsa işlerine ve randevularına saatinde gidip gelebiliyorlar.. İlçelerden Samsun'a gelen vatandaşlar mutsuz; üç araç değiştiriyorlar.. Yani sonuç olarak, bu araştırma güzel ip uçları veriyor..
Herkes kendi payına düşeni alır, sanırım..

Yalnız TÜİK'ten ricam, bir de 'Bütünşehir olan Samsun'un ilçelerinde bir araştırma yapsın ve ilçelerde yaşayanlar ne kadar mutlu onu da verilere döksün'.. Çünkü 'yol, su, kanalizasyon' sahipsiz kaldı, SOS veriyor.. İlçe belediyeleri 'yandık' diye bağırıyor.. TÜİK bir 'TUR' atsa sonuçları ben de merak ediyorum..

/A.Yener CABBAR
17 Nisan 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder