11 Nisan 2014 Cuma

Samsun Büyükşehir Ve İstiklal Caddesi

Sabah İstiklal Caddesi’nin kazılan bölümlerinden akrobasi yaparak geçmeye çalışıyordum. Kazılan yerler yapılıyor ve ortalarına yine rögarlar konuluyordu. Yani sizin anlayacağınız eskisinden bir farkı olmuyordu yeni yapılanın da… Kayseri’ye gitmiştim. Orada caddelerde hiçbir rögar kapağı görmeyince bir taksi durağında şoförlere sormuştum “Rögar kapaklarının” nerede olduklarını. Aldığım cevabı da siz okurlarla paylaşmıştım o zaman. Neredeydi rögar kapakları?

Caddenin kenarındaki tretuvarın altında yapılan geniş kanalların içinde… Madem Samsun’da İstiklal Caddesi’ni kazıp yeniden yapıyor Büyükşehir Belediyesi, oradaki rögarları tretuvarlara doğru kaydıramaz ve caddeyi kurtaramaz mı? Elbette kaydırır ve kurtarır. Ancak bunun için görgü ve planlama ile uygulama olması gerekir. Saldım çayıra Allah kayıra mantığıyla bu kadar oluyor işte…

Erdoğan Tok’un İşi Zor
İlkadım Belediyesi, Türkiye’nin birçok ilinden büyük bir belediye. Siz bakmayın tabelasında 320 bin nüfus yazdığına. Bu belediyenin büyük bölümü Samsun’un ortasında… Yani Atakum’dan, Canik’ten, Bafra’dan, Çarşamba’dan kısaca Samsun’un tüm ilçelerinden, hatta bölgedeki diğer iller ve ilçelerinden çeşitli nedenlerle günlük gelenler var buraya. Hal böyle olunca da İlkadım’ın günlük nüfusu beş yüz binin üzerine çıkıyor. İller Bankası’ndan nüfusuna göre aldığın pay ile nüfusunun üzerinde insana hizmet götürmeye çalışıyorsun. Peki, yetiyor mu? Elbette yetmiyor. Bu nedenle de İlkadım’ın bazı noktalarında çöpler alınmıyor mu şikâyetleri gelmeye başladı kulağımıza.

Aynı şikâyetler belediye ilgililerine de gidiyordur mutlaka. İşte bu nedenle Başkan Tok’un işi zor diyorum. Kadronu kuracaksın, işi vereceksin, sonra da denetleyeceksin… Bu sırada sokakların bazıları da haliyle pis kalacak, çöpler alınmayacak. Sanırım en kısa zamanda bu aksaklıklar giderilir…

Yakakent Belediyesi Ve Borçlar
CHP’li Burhan Bayrakdar’ın girdiği seçimi kazanamaması ve AK Parti’li Hüseyin Kıyma’nın koltuğa oturmasından sonra Yakakent Belediyesi’nde çalışan işçilerin kimler olduğu yolunda bir inceleme başlatılmış. Yanlış okumadınız. Duyduğuma göre belediyede çalışanların bir bölümü listede varmış da… Her neyse beni aşar. Söylenenlere bakılırsa AK Parti’li Yakakent Belediye Başkanı Kıyma, belediye hesaplarının incelenmesi için harekete geçmiş.

Nereye, hangi kurum ve kişilere borçlar var ve bu borçlar ne kadar öğrenmek istiyormuş. Aslına bakarsanız Sadece Yakakent Belediye Başkanı değil, yeni göreve gelen tüm belediye başkanlarının hesapları incelettirip durumunu görmesi gerekmez mi? Samsun halkının da bunları bilmesi gerekmiyor mu?

/İsmail BAŞARAN
11 Nisan 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder