4 Nisan 2014 Cuma

Büyükşehir Yıkıyor, Atakum Göz Yumuyor.

ATAKUM dedim diye, “Yahu adam daha dün seçildi hemen tenkit etmeye başladın” demeyin. Atakum’dan kastın yeni seçilen Belediye Başkanı İshak Taşçı değil. Zaten mazbatasını alıp almadığını dahi bilmiyorum.. Seçimden çok önce “Büyükşehir Belediyesi Adnan Menderes Bulvarı projesini” tamamlamak üzere bir çalışma başlattı. Milli Emlak Müdürlüğü’nün mülkiyetinde olan ve işyeri sahipleri tarafından yıllardır gayri yasal bir şekilde kullanılan arazi parçalarını yeniden devlet emrine dönüştürecek bir çalışma idi bu. Tamamının yıkım emri vardı.

Siyaset ve bazı göz yummalar nedeniyle “yaza yıkarız, kışa yıkarız” diye diye bugüne kadar gelindi. Büyükşehir Belediyesi seçim öncesi oy telaş ve kaygısına girmeden 4.5 kilometrelik güzergah boyunca işgal edilmiş tüm yerleri yıktı. Şu anda Adnan Menderes Bulvarı’nın bu güzergahtaki “Sahil Yolu Proje çalışmalarını “yürütüyor. Hal böyleyken, Büyükşehir seçim öncesi muhalefet partileri tarafından aleyhine seçim malzemesi dahi yapılmışken geri durmadı. Yıkılması gereken yerleri yıktı. Biliyorsunuz bu bölge Atakum Belediyesi sınırları içerisinde.

Yıkım işi Atakum Belediyesi’nin değil ama yapılan inşaatların imar durumu ve projelerine göre yapılıp, yapılmadığını denetlemek görevi. Peki yeterince denetleniyor mu? Ya da, denetlenen yerlerde gereken işlem yapılıyor mu? Hayır!. Daha dün tesadüfen imara ve projeye aykırı imalatları bulunan bir inşaata gelen Atakum Yapı Denetim elemanlarını, inşaatın şantiye şefi kardeşimle beraber izledik.

Ellerinde metre ile geldiler biraz sonra çay içip taksi maketlerinin önünde resim çekmeye koyuldular. Hatta yaptığı inşaatı denetlemeye gelenleri ilk eleştiren şantiye şefi kardeşim oldu. Proje dışı imalatları nedeniyle bu inşaata “Yapı Kullanma İzni “verilmiyor. Önce yasa gereği. Sonra da yasayı Atakum’a hatırlatan Büyükşehir Belediye’sinin yazısı gereği.

İşin ilginç tarafı ne biliyor musunuz?. “Yapı Kullanma izni” olmayan binaya Atakum Belediyesi “İşletme Ruhsatı” veriyor. Yapılan işlem yasal değil önce! Mekan, içkili bir mekan. Yasal olmayan imalatları var. 20-25 kişinin çalıştığı bir binada can güvenliğini sağlayacak balkon korkulukları yok. Ama İşletme Ruhsatı var!.

Büyükşehir Belediyesi’nin durumu şikayet olarak Cumhuriyet Savcılığı’na bildirdiğini biliyorum. Ama Atakum Belediyesi hangi akla hizmeten ve hangi yasalara göre bu ruhsatı vermiş işte onu anlamıyorum. 1.ci ve 2.ci katta korkulukları olmayan bu mekanda, orada çalışan gençlerden biri balkondan Allah muhafaza düşüp, başına kötü şeyler gelse bu işletme ruhsatını veren Atakum yetkilileri ne yapacak, çok merak ediyorum..

“Büyükşehir yıkarken, hangi nedenlerle Atakum göz yumuyor?” sorusunun cevabını ve sonucu bekliyor ve izliyorum.., Bahse konu yerin neresi olduğunu tüm yetkililer biliyor. Şu an deşifre edip insanları işinden, aşından etmek istemiyorum. Dedim ya; “Bekliyorum!”

Günün Sözü: DEVLET’ in uyuduğu yerde vatandaş rüya görmeye çoktan hazırdır.N.S

/Nusret SAĞLAM
04 Nisan 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder