5 Nisan 2014 Cumartesi

En İyi Tirit Nerede?

Samsun’un Kavak, Lâdik ve Havza ilçelerinde bir tirit sorunu var. Her üç ilçe de tiridin kendi kültürlerine ait olduğunu savuruyor. Doğru mu değil mi öğrenebilmek için araştırmacı gazeteci olarak yerinde görüp incelemek istedim ve de bunu yaptım. Tiridi Lâdik’te yedim, Kavak’ta da yedim. Geriye Havza kalmıştı. Dostum Fatih Bıyık bir düzenleme yaptı ve eski belde Ilıca’da sanırım tiridin aslını mideye indirdim. Kazları asmışlar ocağa çevirip duruyorlardı. Kazın yağı ateşin kenarındaki tepside bulunan bulgur pilavının içine akıyordu. Kazlar döndükçe döndü, iyice pişince alıp parçaladılar. Pilavın üzerine koydular sonra. Daha da sonra Havza’daki dostum, iş adamı ve siyasetçi Fatih Bıyık yanaştı tepsinin yanına. Bizlere önce tiridin nasıl yenileceğini gösterdi. Biraz kalabalık guruptuk orada ve afiyetle yedik tiridi, yanında mükemmel de bir turşu ile. Sonrasında da orada yetişen meyveleri indirdik mideye. Havza’nın Ilıca’sında yediğim tiritten sonra kim bana sorarsa sorsun tiridin nereye ait olduğunu bilemediğimi söylerim. Ancak en iyi tiridi nerede yediğimi soran olursa vereceğim cevap tektir, Ilıca…

Belediyeler Devrediliyor
Seçim bitti, artık kazanan başkanlar belediyeleri devir alıyorlar. Daha önce de burada dile getirmiştim. Önce hesapların bir bağımsız kuruma denetlenmesi gerekir ve belediye başkanlarının bunu yapmaları şarttır. Denetleme sonucu raporu alırlar ne yaparlarsa yaparlar, ister açıklarlar ister ceplerinde saklarlar o onların bileceği bir iştir. Kendilerinin de devredeceği gün geldiğinde veya daha öncesinde konuşurlarken ellerinde belge olması sanırım daha iyi olur. Aksi halde sadece suçlama yapmış olurlar, bu da yakışmaz…

Cadde Avm
Samsun Büyükşehir Belediye başkanı Yusuf Ziya Yılmaz dördüncü kez koltuğa oturur oturmaz İstiklal Caddesi’ni kazmaya başladı. Her yer çamur deryası. Çevrede sular kesiliyor. Yani orada sıkıntı başladı. Bu sıkıntı ne kadar sürecek bilmiyorum. Ancak şunu görebiliyorum. Asıl sıkıntı orası bittikten sonra, bugün araçlarıyla oradan geçenler için başlayacak. Büyükşehir sizin için…

/İsmail BAŞARAN
05 Nisan 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder