Samsun, Türkiye’nin ilk milli fuarına sahip ilimiz.
Her yıl 1-31 Temmuz tarihleri arasında açık kalırdı. O yıllardaki ziyaretçi
sayısı tam 1 milyon 500 bindi. Tüm marka olmuş kuruluşların stantları vardı. Fuarın
ziyaretçileri sadece Samsunlular değildi. Tüm Karadeniz akın ederdi Samsun’a. Samsun’un
en iyi tanıtım aracı idi. Fuarın uluslararası hale getirilebilmesi için planlar
yapılıyordu. Ne olduğunu anlayamadan hızlı bir çöküş dönemine girdi. Her geçen
yıl kan kaybeden Samsun Fuarı yok oldu, gitti.
Anadolujet tarafından, Samsun Valiliği, Samsun
Büyükşehir Belediyesi, Ondokuzmayıs Üniversitesi, Samsun Ticaret ve Sanayi
Odası’nın katkılarıyla düzenlenen ‘Aile Şirketlerinde Marka Zekası-BQ ve
Kurumsallaşma’ konulu söyleşide STSO Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Samsun’un
80’li yılların başında kaybettiği ‘fuar kenti’ unvanını 2013 yılında geri
alacağını söyledi. Alır mı, bilinmez.
Samsun’un fuarlarıyla da anılması amacıyla 'Fuar ve
Kongre Merkezi' yapılıyor. Katkısı küçümsenemez. Fuarcılık anlayışı ülkemizde
hayli değişti. O bilindik fuarlardan sadece İzmir Enternasyonal Fuarı kaldı. O
da hayli kan kaybetmiş durumda. Gerçi İzmir’in bu önemli fuarı ayakta kalmalı. Yaşatılması
bence gerekir. Yeni anlayışla gerçekleştirilen fuarcılık, geniş kitlelere hitap
etmekten uzak. Birkaç gün, bilemedik bir hafta süren fuarların ziyaretçileri
ilgi duyanların ötesine çıkmıyor. Bu fuarlar genellikle sektörel bazda.
Samsun cazibe merkezi olabilir mi? Sayın Murzioğlu,
Samsun’un hızla büyük bir cazibe merkezi haline geldiğini öne sürüyor. Bence
tartışılır. Cazibe merkezi olabilmesi için hayli aşama kaydetmesi gerekir. Bu
aşamaların sağlanabilmesi için herkese büyük görevler düşüyor. Her neyse;
Samsun tütününden sonra fuarıyla da ünlü bir ilimizdi. Her ikisini de yitirdi. Marka
yoksunu kaldı. Bizden sadece hatırlatması.
(…)
23.12.2012
/Avni DEMİR
http://www.habergazetesi.com.tr/kose-yazilari/avni-demir/3624/samsun-ve-fuar-/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder