28 Aralık 2012 Cuma

Halimiz Harap!

Sezonun ilk yarısı tamamlandı… Samsunspor takımının hali ortada… Hiçbir babayiğit fevkaladenin fevkinde kelimesini telaffuz etmez, edemez… Rakamlar gerçeği yansıtıyor… Sahasında kazanamayan tek takım… En az galibiyet alan takım… En çok berabere kalan takım… Kendi evinde en az puan toplayan takım… Sonuç; 17 maçta toplanan 15 puan…

Çok istikrarlı olmasa da, durumu idare ettiği anda  hocası ile yolları ayırdıktan sonra hem kör, hem de topal hale düşen bir takım… Kenti idare edenlerin sırt çevirdiği, zenginlerinin de sadaka bile atmadığı bir takım… Sahipsiz şehrin, adamın mumla arandığı bir kentin, kör kuyularda merdivensiz bırakılan bir takım… Sezonun başında ve ortasında umutsuz ve mutsuz edilen bir camia… Yaşayıp görürsek Mayıs ayını söyleyecek sözümüz yine olabilir…

İcazet Makamı
İlk yarının değerlendirmesini yapmak üzere basının karşısına umumi heyeti ile birlikte çıkan Emin Kar’ı dinlerken aklım iki konuya takıldı… Diyor ki başkan! “Yönetime aday olacaklar 5 Ocak tarihine kadar listeleri ve projeleri ile birlikte kulübe müracaat etsin”… Sormazlar mı adama, “sen icazet makamı mısın ?” diye.

Adayları ön seçimle mi belirleyeceksin? Aday olan –ki şu an öyle birinin varlığından söz etmek mümkün değil- 9 Şubat’ta genel kurula gelir, listesini sunar, kendini ve ekibini ifade eder, seçime girer, kazanır ya da kazanamaz… İşin kuralı budur, bildiğim kadarıyla… Böyle bir açıklama da bulunurken yanındaki yöneticilerin Emin Kar’ı uyarmadı… O’nu dinleyen basının minik kuzularının da ağızlarını bıçak açmadı…

Neden Görevden Aldın?
Samsunspor’u haftalardır meşgul eden konu Ali Kemal Gedikli- Hasan Şengün ve Emin kar arasında yaşanan sıkıntı… Gizli savaşa dönen bu olay takımın başarısızlığına neden oldu… Öncelikle görev tanımlarına bir bakalım… Emin Kar, kulüp başkanı ve seçilmiş yönetim kurulu üyesi… Ali Kemal Gedikli,  Futbol şube sorumlusu ve seçilmiş yönetim kurulu üyesi… Hasan Şengün, Kulübün Genel Koordinatör unvanı verilmiş maaşlı çalışanı…

Onca yönetici varken, Kar ve Şengün kulübe mali destek toplama adına her yere birlikte gidiyor, Şengün her uzatılan mikrofona teknik direktör edasıyla konuşuyor, aldığı maaş tartışılıyor vs vs… Bir deplasmana götürülmediği için Başkan Kar, kankasına sahip çıkıp Ali Kemal Gedikli’ye karşı cephe alıyor… Sonrası malum…

Önce Gedikli, sonrasında Erhan Altın istifa ediyor… Bu istifalar takımı fırtınalar içerisinde dümeni kırılan tekneye dönüştürüyor… Ali Kemal Gedikli sustukça Kar ve Şengün konuşuyor… Biri ‘Gedikli istifa etmedi, ben görevden aldım’ diyor… Diğeri, kulübün maaşlı personeli değil, yöneticisi edasıyla ‘kulübe gelir temin etmek için çok çalışıyorum, toplanan paralarda emeğim büyük’ iddiasında bulunuyor… Basınımızın mümtaz temsilcilerinden hiç biri öne çıkıp başkana şu soruları sormuyor…

“Siz tüm transferleri gerçekleştirsin, işin parasal boyutunda da tasarruf kullansın diye Gedikli’ye tam yetki vermediniz mi?”
“Bu kadar güvendiğiniz adam ne gibi bir usulsüzlük, yolsuzluk yaptı da görevden aldınız?”
“Bu açıklamayı neden o vakit değil de şimdi yapıyorsunuz?”
“Hasan Şengün’ün Gedikli’in işlerine karışma ve müdahale etmesine neden kayıtsız kaldınız?
“Başkanlık vasfınızı ve arkadaşlık hatırınızı kullanıp bu ikili ile bir araya gelip, neden barışı sağlamadınız ?”
“Yoksa sizde Gedikli’den rahatsızlık mı duymaktaydınız?
“Bu mevzu uzadıkça en büyük zararı Samsunspor’un gördüğünü görmediniz mi?”

Siz ve ekibinizin eleştirilerden  büyük rahatsızlık duyduğunuzu biliyorum ama ne yapayım kendimi tutamıyorum içimden söküp atamayacağım, sizler gibi, taraftarlarımız gibi, büyük Samsunspor sevgisi var… Öyle, ‘ben görevden aldım deyip kesip atamazsınız’ Karşınıza alıp konuştuğunuz basın merak edip sormadı… Şimdi ben soruyorum ve de cevap bekliyorum… Lütfen bir açıklama yapar mısınız?…

28 Aralık 2012 Cuma
/Resul AKÇAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder